maandag 17 mei 2010

Over kittens.......

Over onze kittens. Wat zijn ze geweldig leuk. Ontzettend actief en uitermate speels, met elkaar, maar ook met speelgoed in de vorm van een propje papier, een balletje of zo`n speelhengel...alles is leuk! Dit is Matiz!
Gisteren vierde we de verjaardag van Jessie en dus waren er veel mensen in huis en ook kinderen. en die kinderen vonden het erg leuk om met de kittens te spelen. Enorm wat een energie. Vooral Aygo was niet te stoppen en rende maar achter de bewegende balletjes van de "hengel" aan. Hij en Mette hadden erg veel plezier. Mette komt hier niet zo vaak en moest best even wennen toen ze met haar moeder binnenkwam. Maar toen zag ze de kittens en dus werd het feest, voor Mette en voor de kittens. Zo actief hadden wij ze nog niet gezien. Misschien had het er ook mee te maken dat de honden in de gang zaten vanwege de drukte en de kittens dus het idee hadden dat e echt ongestoord konden spelen...Hoe dan ook... wat zijn ze leuk!! Dit is Zafira!
Vandaag voor de tweede enting naar de dierenarts en alle drie weer helemaal goed door de APK gekomen. Van de enting merkte ze niet veel en thuis waren ze gelijk weer aan het spelen alsof er niets was gebeurt. Dat ziet er dus goed uit. Morgen zijn ze twaalf weken en dus komt het afscheid nu wel erg dichtbij. Van Matiz weten we al dat hij tweede Pinksterdag gaat verhuizen naar zijn nieuwe Abessijn vriendinnetje Lucca. Lucca heeft onlangs een zwaar ongeluk gehad en nu is één pootje geamputeerd:-( Maar...ze speelt alweer als vanouds en dus zal Matiz het heerlijk hebben samen met haar bij de nieuwe baasjes. Dit is Aygo!
Ook over kittens, maar dan op een heel andere manier. Ik schreef al eerder op dit web-log dat we er graag een Somali poesje bij willen hebben. Eerst zocht ik naar blauw, maar uiteindelijk wil ik toch graag wildkleur. Nou dat zoeken wilde nog niet erg vlotten en hoewel ik geen haast heb, is het niet leuk als er maar niets op m`n pad wil komen. Nu kreeg ik een tip van een cattery in Engeland waar een nest mooie kittens is geboren in de kleuren sorrel én.....wildkleur. Ik heb vanmiddag gelijk gemaild en nu maar hopen dat er een klein wildkleur meisje voor mij zou kunnen zijn!
Het zou natuurlijk geweldig zijn als dit wat zou kunnen worden want in juni zijn we op vakantie in Engeland en wellicht kunnen we dan een kijkje gaan nemen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten