zondag 9 mei 2010

Blues heeft de lente in haar bol:-))

Wij weten het zeker....wij hebben alleen maar vrouwtjes konijnen( hè Iris!!)Maar toch heeft Blues het gevoel dat ze een nest moet maken vanwege de lampreitjes( de naam voor jonge konijntjes) die geboren gaan worden. Ze loopt door het hok met haar hele bek vol met borsthaar. Een konijn trekt haar uit haar borst en buik om het nest te kunnen bekleden zodat het lekker warm en zacht is als de lampreitjes worden geboren. Nu weet ik zeker dat er gen mannetjes bij ons in het hok zitten, maar de dames zijn natuurlijk wel een paar keer ontsnapt........Nee hoor, ik denk dat Blues schijndrachtig is. Dan heeft een dier het idee drachtig te zijn, hormonen doen daar ook in mee, sommige "aanstaande moeders" gaan zelfs melk geven, alleen....er is helemaal geen dracht. Ik hoop maar dat Blues dat door heeft voordat ze haar buik en borst helemaal kaal heeft geplukt.
Vanmiddag zagen we haar ook lopen met haar bek vol hooi, dus het nest is duidelijk nog niet klaar. Ik sta dan wel even in tweestrijd....wel of juist niet het gemaakte nest weg halen?? Gisteren heb ik dat wel gedaan, maar nu heb ik het idee om het maar te laten liggen. dan heeft ze misschien straks in ieder geval het idee dat het nest klaar is.
De andere dames ( Scooter en Browny)trekken zich niet veel aan van de activiteiten van Blues en houden zich gewoon bezig met eten, slapen, elkaar wassen en lekker rond huppellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten