woensdag 12 mei 2010

Konijnenflat

Vandaag heb ik gehoord dat de konijnenflat gebracht gaat worden op dinsdag 18 mei!!
Lex heeft onder de carport een soort van grote ren gemaakt van gaas, met een deur erin. Op die manier zitten de pensionkonijnen netjes achter een deur met slot, zodat er niet één of andere "halve gare" het zomaar in zijn hoofd kan halen om de hokken open te zetten. Ook is het veel veiliger als er tijdens voeren of schoonmaken een konijn uit zijn hok zou springen. Dat konijn kan er nu niet vandoor want de deur zit( dat is mijn verantwoording) dicht als ik daar bezig ben.
We hebben gemerkt dat het een grote verantwoording is om voor de dieren van anderen te zorgen. Vorige week kwam bijv. Fleurtje, een leuke rex-voedster. Ze werd gebracht door een mama met 3 kindertjes. Hoe vaak Fleurtje wel gedag is gezegd, gekust én een fijne vakantie is gewenst.....ontelbare keren. Je beseft dan pas goed wat zo`n konijn in een gezin kan betekenen. Vandaar dat ik -hoe wel ik het eerst een beetje overdreven vond- helemaal achter de bouw van "de ren" als extra bescherming voor het pension sta! Lex is altijd erg van de "doom-scenario`s" en ik ben soms juist wat té positief! Als we daar het gemiddelde van nemen dan komt het erop neer dat Lex en ik elkaar dus prima aan vullen:-))
Ik ben heel benieuwd hoe het hok is geworden en vind het behoorlijk spannend hoe het pension eruit gaat zien. Lex maakt ook nog een aantal planken aan de muur zodat ik daarop allerlei benodigdheden zoals voerbakjes, drinkflessen, konijnen toiletjes en eten neer kan zetten. ook voor een baal zaagsel en hooi wordt plek gecreëerd en dan is het helemaal compleet. Of zou ik toch nog wat vergeten zijn?? Daar komen we snel genoeg achter!
Gelukkig zijn er al heel wat aanvragen binnen voor de grote vakantie, dus de konijnenflat is zeker geen overbodige aankoop. In de bouwvak vakantie staan er nu al 7 konijnen om te komen logeren, niet verkeerd hè!! Al die mensen die mij hebben uitgelachen om mijn pensionplannen moeten toch gaan toegeven dat het best een succes lijkt te worden.
De web-site www.konijnenpensionbettekamp.jouwweb.nl blijkt te werken. Verder hangen er flyers bij dierenwinkels en dierenartsen, in supermarkten en staat de advertentie op marktplaats. Ook komt er een advertentie in de het blad van de Abessijnen vereniging én "last but not least" komt er bestickering op mijn bestelautootje. Als dat niet genoeg reclame is, dan weet ik het ook niet meer.
Ik zal nog een paar foto`s maken als de flat is gebracht om te laten zien hoe mooi het is geworden!! Alvast een paar foto`s zonder de flat. Het is nu al zo mooi!!
En lezers....maak gerust reclame voor mijn konijnevakantiepension "aan de Bettekamp".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten