donderdag 29 januari 2015

Lizzy heeft gepoept

Joepie..... Wat kan een mens blij zijn als er is gepoept ;-)

Woensdag ochtend moest ik vroeg gaan werken en dus kon ik al heel vroeg bij Lizzy gaan kijken. En jawel hoor; de keken zat onder de poep. Wat een opluchting!! Gedurende de nacht was het poepen op gang gekomen en gelukkig heeft Suus niet alles weg kunnen werken zodat ik goed kon zien dat er flink wat ontlasting uit was gekomen.
Dinsdag avond had ik haar lekker bij me op de bank genomen zodat ik haar buikje lekker kon masseren. Dat heb ik lang volgehouden en wellicht heeft dit ook bijgedragen aan het loskomen. Ook heeft Max nog een aantal keren gemasseerd met zijn grote tong en al deze inspanningen hebben `s nachts dus resultaat gehad.
Ik heb haar woensdag nog 3x laxeermiddel gegeven zodat de rest van de poep ook nog wat makkelijker komt.
Woensdag avond heb ik haar weer lekker mee naar de huiskamer gehaald zodat ik haar buikje weer lekker kon masseren. Lizzy heeft heerlijk naast me liggen slapen in een holletje naast mijn benen en jullie snappen natuurlijk wel dat ik hierdoor al een beetje verliefd ben geworden op dit kleine, dappere meisje. Ik hoop dat ze mag blijven.......

Met het kleine blauwe meisje bij Astrid gaat het ook heel goed. Zij groeit prima door de goeie verzorging van haar mama Mosi. Het is nog niet helemaal duidelijk of zij bij Astrid zal blijven of bij ons zal komen te wonen, maar dat hoeven we nog niet te beslissen. voorlopig eerst maar genieten van het feit dat beide meisjes zo goed groeien.

Vandaag is de antibiotica kuur van Suus afgelopen. Ze toont heel gezond, eet goed, haar vacht glimt en ze is goed bezig met de zorg voor Lizzy. Ik heb dus goeie hoop dat het helemaal goed is met haar. Ik zal haar wel extra in de gaten houden nu ze geen antibiotica meer krijgt. Hopelijk blijft haar temperatuur zo mooi en hebben we die narigheid ook achter de rug. Het zal vast ook beter zijn voor Lizzy als zij geen medicijnen meer binnen krijgt via de melk van Suus. Van antibiotica is het bekend dat het de darmflora aan kan tasten dus wellicht is dat toch de schuld van de obstipatie van Lizzy. Ik hoop dat we nu helemaal kunnen gaan genieten van Suus en haar baby en dat we de zorgen achter ons hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten