maandag 12 januari 2015

Suus verwacht.....

3 kittens!

Vanmorgen ben ik voor een röntgenfoto naar de dierenarts geweest. Op de foto kon duidelijk worden gezien dat er 3 kittens in de buik van Suus zitten. Het is duidelijk te zien aan de hand van de schedeltjes en ruggengraatjes die geteld kunnen worden.

Ik wil graag weten hoeveel kittens Suus verwacht in het geval ik twijfel of alle kittens al geboren zijn als het blijkt dat Suus weer last heeft van weeënzwakte. Dat was de laatste keer het geval en toen wisten we niet hoeveel kittens er moesten komen. Toen moest er dus tijdens de bevalling nog een foto gemaakt worden en dat gaf extra stress. Dat hoop ik op deze manier te voorkomen.

Ik had zelf gegokt dat Suus 5 kittens zou verwachten want haar buik is aan de ene kant dikker dan aan de andere kant(meestal een teken van een oneven aantal kittens) en ze is behoorlijk dik. Fynn heeft al twee keer een nest van 7 kittens verwekt, dus ik zou het mij niet hebben verbaasd als het 5 kittens zouden zijn geweest. Maar het zijn er dus 3. Prachtig natuurlijk. Het belangrijkste blijft natuurlijk dat ze gezond zullen zijn en dat Suus een goeie bevalling zal hebben.

Suus 8 weken drachtig.
Ik ben blij dat ik nu zekerheid over het aantal kittens. Spannend blijft het toch wel want welke kleurtjes zijn de kittens en worden het poesjes en/of katertjes?! Ik had al 5 aanvragen op mijn lijstje staan, maar ik zal niet al die mensen tevreden kunnen stellen met een kitten van Suus. De bedoeling is dat er twee kittens naar buitenlandse fokkers zullen gaan; 1 naar Duitsland naar de fokker van de vader van Fynn- dus de opa van deze kittens- en 1 naar Engeland naar de fokker waar ik binnenkort mijn lilac Aby variant poesje vandaan krijg. Dat is een ruil, dus met gesloten portemonnee. Heel fijn want in het buitenland zijn de kittens altijd duurder dan in Nederland.

We wachten "geduldig" af wat het gaat worden en wanneer. Ik heb komend geen plannen niets afgesproken zodat ik thuis zal zijn als Suus gaat bevallen. Ik kijk er naar uit maar vind het ook spannend vanwege de eerdere problemen van Suus tijdens haar bevallingen. Ik heb al "python"in huis om haar dat te spuiten mocht ze weer niet van haar nageboortes afkomen. Dat mag ik 1x zelf spuiten. Mochten er daarna nog "rare"dingen voorkomen ga ik natuurlijk met haar naar de dierenarts!

Deze week zal ook Mosi van mijn vriendin Astrid bevallen van een nestje van Fynn. Daar zijn beide ouders blauw dus de kans is groot op een blauw nestje kittens, maar wildkleur is ook zeker een mogelijkheid. Ik kan dus altijd nog de mensen op mijn lijstje door verwijzen naar Astrid voor een kitten. Maar....eerst ben ik daar aan de beurt. Mocht er een poesje worden geboren- wildkleur of blauw- dan komt dat poesje bij ons in huis wonen zodat ik zelf ook een nakomeling van Fynn heb. Fynn zal niet heel lang meer een "echte" kater zijn dus dit is mijn kans om zelf een nakomeling van hem te hebben en ook nog met een interessante bloedlijn door de nieuwe genen die het blauwe abessijn poesje Mosi mee brengt. Allemaal leuke vooruitzichten dus :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten