dinsdag 27 januari 2015

En ja hoor....weer naar de dierenarts

Gisterenavond ontdekte ik dat Lizzy een wel heel bol buikje heeft. Ook was haar gewicht hetzelfde gebleven, dus dat betekend dat ze niet was gegroeid. Dat bolle buikje zat me niet lekker en dus hebben we "ons geheime wapen" Max ingezet. Max kan als de beste buikjes masseren met zijn grote tong en zijn beloning is dan....de poep van het kitten.

Ik heb Max laten likken en dat deed hij ook met overgave. Helaas....geen beloning want Lizzy poepte niet. Meer kon ik er even niet aan doen, maar het zat me niet lekker. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook slecht van heb geslapen.
Vanmorgen gelijk weer gekeken en haar buikje was nog hetzelfde en haar gewicht ook. Gelijk maar besloten om naar het inloop spreekuur te gaan want ook de likbeurt van Max leverde niets op.

Dierenarts Wendy kon goed voelen dat haar darmpjes vol zaten. Verder is Lizzy levendig, haar oogjes zijn aan het open gaan, naveltje is schoon en ze heeft een gezond vachtje. Nog niet zorgelijk dus, maar die poep moet eruit. In overleg met meer ervaren dokter Daphne krijgt Lizzy nu toch laxeermiddel. En nu maar hopen dat het gaat werken en de ontlasting los gaat komen. Ik maak me nog niet al te veel zorgen, maar toch ga ik iedere keer kijken of er al wat is gekomen en haar buikje al wat zachter is.

Lizzy is nu een week. Het is een bijzonder meisje omdat ze alleen is en omdat ze een dochtertje van Suus en Fynn is en het zou heel verdrietig zijn als we ons kleine meisje zouden verliezen. Ik ga er- met hulp van de dierenartsen- alles aan doen om het goed te laten komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten