donderdag 7 februari 2013

Wachten op Suus

Het is zo spannend; het wachten op de bevalling van Suus. Omdat ik niet weet wanneer Fynn haar heeft gedekt weet ik ook niet wanneer ze precies gaat bevallen. Dat het er aan zit te komen is wel te zien aan haar omvang, maar ik zie nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.
Het zou wel fijn zijn als ze nog vandaag of morgen bevalt en anders wacht tot op zijn vroegst dinsdag. Zaterdag vertrekken Lex en ik nl naar Oslo om Yeti weg te brengen naar haar nieuwe thuis en dan ben ik er dus niet om bij de bevalling te zijn. Ik heb onze oppas Cees wel instructies gegeven, maar ik wil er gewoon zelf bij zijn!! Zeker omdat het Suus haar eerste keer wordt vind ik het extra spannend. Gaat ze net zo gemakkelijk bevallen als Flo( 5 kittens in anderhalf uur) of net zo moeilijk als Tess vorig jaar( 4 kittens in ong. 12 uur waarvan 1 kitten dood).
Het is jammer dat ik me hier bezorgd over maak want verder heb ik er reuze zin in om naar Oslo te vertrekken en de nieuwe eigenaren van Yeti te zien! Ik heb zo`n leuk contact met hen dat ik ze nu ook graag "in levende lijve" wil ontmoeten. We hebben veel heen en weer gemaild en ze zijn zo enthousiast. Als we zaterdag avond aankomen worden we opgehaald op het vliegveld door Anne en haar dochter Carina. Zij nemen ons mee naar het huis van Lilly want daar zal Yeti( nieuwe naam Blue) komen te wonen. Anne en Carina hebben samen Cattery Kiachero maar omdat zij niet al te veel katten in huis willen hebben plaatsen ze ook poezen- en soms een kater- bij bevriende "nanny`s". Zo kunnen ze toch meerdere Somali`s aan hun cattery toevoegen, maar in huis een klein aantal katten hebben om ze genoeg aandacht te kunnen geven.
Als we terug zijn uit Oslo- maandag avond- zal ik natuurlijk schrijven hoe de reis met Yeti is gegaan en hoe we daar zijn ontvangen.
Naar de reis met Yeti ben ik wel heel benieuwd want toen ik gisteren weer met haar naar de dierenarts moest schreeuwde ze weer flink in haar reistrolley. Het is een klein vinnig meisje wat duidelijk laat weten dat ze het ergens niet mee eens is.
Ik had haar expres in de reistrolley gedaan waarin ze mee gaat in het vliegtuig zodat ze alvast een beetje kon wennen.
We moesten gisteren naar de dierenarts omdat het verplicht is om een huisdier te laten ontwormen door de dierenarts als je het wilt invoeren in Noorwegen. Vandaar dus deze laatste handeling om klaar te zijn voor onze reis naar Oslo. Yeti heeft haar rabiĆ«s enting gehad( tegen hondsdolheid), is gechipt, geent en nu dus ontwormd en alles staat in har paspoortje. We moeten er dus op vertrouwen dat alles correct is geregeld en dat we haar zaterdag het land uitkrijgen en in Noorwegen het land weer in krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten