vrijdag 15 februari 2013

Zondag in Oslo

Zondagochtend kunnen we tot 11u ontbijten in het hotel en dus slapen we eerst lekker uit en dan gaan we uitgebreid ontbijten. Zelden zo`n uitgebreid ontbijt gezien! Er is echt van alles; van allerlei soorten eiergerechten, tot zal, kaviaar, soorten brood,wafels om zelf te bakken, vers fruit en noem maar op. Dat is dus een heel goed begin van een koude,maar windstille dag in Oslo. Het is -9 maar goed ingepakt verkennen we `s middags de stad waar vooral mooie gebouwen te zien zijn.

Omdat ik verwacht dat Lilly misschien al iets op Facebook heeft gezet over Blue check ik dat op mijn telefoon en jawel hoor; er staat al een filmpje op van een spelende Blue een kwartiertje nadat ze daar thuis is aangekomen:-) Is dat niet geweldig.... na een reis van uren gaat Blue gewoon spelen in haar nieuwe huis in plaats van timide in een hoekje zitten om alles eens even te bekijken. Dat er nog 2 katten in huis zijn interesseert haar ook helemaal niets. Wat een stabiel meisje.

Zoals afgesproken halen Anne en Carina ons om half 7 op en dan is het nog een eind rijden naar de plaats waar Lilly en Christian wonen met hun zoontje Felix. Zij wonen dichter naar de Zweedse grens toe, meer op het "platte land".

Bij Lilly en Christian worden we heel hartelijk verwelkomt en ik weet niet of het toeval is,maar ook Yeti komt gelijk van de trap af als we daar binnen komen.... Het is duidelijk dat zij haar plekje al aardig heeft gevonden in huis en ze is dan ook volop aan het spelen. Zo grappig om te zien hoe zo`n kleine hummel na zo`n mega reis en al die indrukken al zo ontspannen rond kan huppelen. Wat is het toch leuk om kittens weg te brengen en ze te zien in hun nieuwe omgeving! Zo wel bij Sharan, als Logan en nu Blue sta ik versteld van hun aanpassingsvermogen en hun stabiele en relaxte karakter. ik denk dat ze dat echt van hun vader Fynn hebben meegekregen.

Natuurlijk kletsen we weer wat af, wordt er met de poezen gespeeld en met Felix, het zoontje van Lilly en Christian, want hij is absoluut niet verlegen en komt met allerlei speelgoed bij Lex en mij aandragen. Als we gaan eten komt Blue lekker op mijn schoot liggen,rolt zich op en slaapt de hele maaltijd. Dat is toch nog wel echt de herkenning van haar "oude baasje" en dat doet me natuurlijk goed. Ik heb geen enkele twijfel dat Blue hier een fantastisch leven tegemoet gaat en dat ze flink verwent gaat worden door haar baasjes.
Carina met Blue
En wat nog leuker is; over 2 weken komt er ook nog een wildkleur Somali katertje bij Lilly en Christian wonen als maatje voor Blue en.....als toekomstige "lover".

Wij danken Anne en Carina voor het vertrouwen in ons en in onze Cattery en we wensen Lilly en Christian heel veel plezier van dit kleine "Bahir Dar"meisje in huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten