maandag 1 augustus 2011

Druk dagje

Vandaag een druk dagje; vanmorgen kwam er weer een nieuwe gast in het pension; een cavia voor 3 weken. Deze mensen komen voor het eerst dus dan is het altijd leuk om wat over het pension te vertellen:-) Voor die cavia had ik eerst natuurlijk al een hokje klaar gemaakt; lekker schoon zaagsel, bakje met eten en wat hooi. Ook werden er vandaag 3 konijntjes opgehaald. Eerst vanmiddag "Vlekje", het dwergkonijntje van 2 jongetjes die Vlekje best hadden gemist in de vakantie. Aan het eind van de middag worden er nog 2 dwergkonijntjes opgehaald die van 1 meisje zijn. Zo gauw er wat is opgehaald maak ik het hok gelijk weer schoon zodat er straks weer een nieuwe gast kan komen logeren.

Verder heb ik vandaag de kittens naar beneden gehaald. In hun doos heb ik ze in de bench gezet die al een paar dagen klaar stond. Doos met de kittens erin, bakje eten en drinken en een kattenbakje en de boel is compleet. ik moet het zo neer zetten dat Rana, Keli en Max er niet bij kunnen want die zijn zeer geinteresseerd in het eten en de katten bak. Kattenpoep is in de ogen van honden nl. een delicatesse.
Alleen het idee al.....
Het deurtje van de bench staat dus zo dat de poezen er naar binnen kunnen, maar de honden niet. In eerste instantis is Tess het er wel mee eens en kijkt ze nog niet naar de kittens om en ik denk dus dat ze het heeft geaccepteerd. Niets is minder waar...later zie ik haar de bench uitkomen met een kittten in haar bek; ws. op weg naar boven. Het kitten weer in de doos gelegt en ik ben vlakbij gaan zitten om Tess ervan te weerhouden de kittens te gaan verslepen. Ze moet eerst maar eens wennen aan dit nieuwe plekje voor haar kroost. Ze kunnen niet boven blijven, ze moeten gaan wennen aan de dingen die hier beneden gebeuren en de honden die hier rond wandelen. Ze zitten veilig in de bench, maar het is duidelijk dat Tess daar nog niet van overtuigd is, ze doet heel wat pogingen om de kleintjes te verslepen. Als ik nee zeg tegen haar laat ze ze wel liggen en ze ligt ook even in de doos om Asmara, Kiridh en Baki te zogen. Dat geeft moed, ze gaat er vast aan wennen. Het is ook gezellig om Tess weer beneden te hebben want ze is zo`n gezellige klets en kroelpoes:-)

1 opmerking: