woensdag 3 augustus 2011

Voliere

een poosje geleden heb ik een volière als bouwpakket besteld en die moest natuurlijk in elkaar gezet te worden. Het zal jullie niet verbazen; dan reken ik op Lex. Eerst heeft de doos nog een poosje in de schuur gestaan, maar een week of 2 geleden is Lex begonnen met het uitpluizen van de bouwtekening en het in elkaar zetten van de volière. Een groot gedeelte lukte hem alleen, maar op het laatst moest ik toch helpen om de verschillende wandelen aan elkaar te maken. Dit verliep niet geheel vlekkeloos, ik denk dat we allebei dachten het beste te weten hoe het moest:-) Maar...het is gelukt hoor en toen stond daar een heel leuke volière, die- dat was een beetje een teleurstelling- nog wel geveft of gebeitst moest worden. En daar ben ik gisteren en vandaag mee bezig geweest. Ja Iris, toch tijd gevonden, knap hè?!
Volgens mij is het nu helemaal klaar en als de beits droog is dan kunnen de kanaries erin. Ik stel me voor dat ze wel blij zullen zijn met hun nieuwe behuizing en dat wij meer kunnen genieten van het zingen van de mannetjes kanaries. Deze volière staat aan de kant waar we in de tuin zitten en dat is wel heel gezellig.

De volgende stap is dat het hok van de kleine konijnen/ cavia`s en de ruimte waar de kanaries nu zitten één grote ruimte wordt waar de Vlaamse reuzen- Snow en Blues- komen te zitten. De kleine konijnen en de cavia`s veruizen dan naar het kippenhok waar Blues en Snow nu nog zitten. Zo krijgt alles meer ruimte en heb ik vanuit de keuken uitzicht op Snow en Blues en dat is de eigenlijke reden van deze verhuizing:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten