zaterdag 30 juli 2011

Het is druk....

.....in het pension. Het is echt ongelofelijk hoeveel mensen oppas zoeken voor hun cavia en/of konijn. Ik heb zoveel mensen teleur moeten stellen. Zeker in deze periode,zal vast alles te maken hebben met "zwarte zaterdag". Ik moet even een paar konijntjes samen( die samen horen en normaal in een dubbel hok zitten)in één hokje zetten om plaats te maken voor nieuwkomers. Dat is net zo`n overbrugging...de mensen die zaterdag vertrekken willen graag vrijdag brengen en de mensen die zaterdag terugkomen willen graag zondag ophalen. Ik moet bijna als een echt hotel gaan werken; verlaat het appartement voor 11u en komen na 14.00u:-) Maar...omdat het maar voor eventjes is denk ik dat iedereen het wel begrijpt. Natuurlijk moet je mij"op mijn mooie ogen" geloven dat het pension niet "overboekt" is en dat de konijntjes niet de hele vakantie in een klein hok hebben gezeten. Ik ga er maar van uit dat mensen die mij kennen weten dat ik probeer zo goed mogelijk voor hun geliefde huisdier te zorgen en hun beestjes met een gerust hart achterlaten. Soms zie ik echt wel eens dat de mensen moeilijk afscheid kunnen nemen en dan maakt het niet eens uit of het kinderen zijn of volwassenen. De liefde voor een konijn of cavia gaat soms dieper dan ik me in het begin had gerealisseerd. Misschien ook omdat ik zelf mijn cavia`s en konijnen heb om naar te kijken en te zien hoe ze happy leven met elkaar in een groepje. Daarnaast hebben wij natuurlijk de honden en katten in huis waar we volop mee kunnen knuffelen en die altijd om ons heen zijn. Bij andere mensen neemt een konijn deze plaats in, dat is me zo langzamerhand wel duidelijk geworden. Ik ben dan ook blij dat Lex erop heeft gestaan dat er een afgesloten ruimte is gemaakt waar het pension in is gevestigd. Zo loop ik geen egvaar op rare figuren die het in hun hoofd halen om de konijnen los te laten, bij elkaar te zetten( met alle gevolgen van dien) of mee te nemen. Als ik aan het voeren ben heb ik ook altijd de deur dicht. Mocht er dan eens één uit zijn hok springen dan kan ik hem makkelijk weer pakken en loopt hij/zij niet direcht de straat op.
Het is ontzteend leuk om het pension zo bewoond te zien en te zorgen dat alle beestjes het naar hun zin hebben. Ik geniet er echt van. In augustus werk ik ook wat minder op Bartimeus als de maand juli, dus dat geeft wat meer rust om lekker buiten te zijn en te genieten van mijn konijnenvakantie pension:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten