maandag 15 augustus 2011

Grote sprongen....

Ze gaan hard vooruit de kleine poezies. Ze maken grote sprongen in hun ontwikkeling. Vandaag heb ik ze naar beneden gebracht in de hoop dat Tess het nu wel zou accepteren. Kioni is zaterdag vertrokken naar een nieuw thuis- en het gaat nu al hartstikke goed met haar- en dus hoopte ik dat er nu rust genoeg zou zijn voor Tess om de kleintjes beneden te willen laten.
Met z`n drieën in het mandje naar benden en hup in de bench. Zag ik daar toch 3 hoge ruggetjes en dikke staartjes, ze zagen de honden:-) Enge witte monsters in hun ogen....maar....na een minuut of 10 kwam Baki al uit de bench gestapt, de grote wijde wereld in. Niks bang voor de honden, het ontdekken van de huiskamer won het van de angst, zoals het een echte Somali betaamt.
Ook Asmara en Kiridh hebben de huiskamer ontdekt als speelterrein en samen met Fynn wordt er heerlijk gespeeld.

Ook heb ik de kittens al lekker van de vis zien eten die ze altijd `s avonds krijgen. Ze moeten wel een poosje wachten want Tess duikt er als eerste op af en ook Fynn weet de vis goed te waarderen. Vandaag zag ik ze ook brokjes eten. Nu ze in de huiskamer zijn is dat natuurlijk veel makkelijker waar te nemen dan boven en ik verwonder me over de grote stappen die er worden genomen.
In de kattenbak vind ik kleine klontjes grit en dat duidt op kleine plasjes, dus ja, de kattenbak is ook in gebruik bij Baki, Asmara en Kiridh. Wat een ontzettend bijdehante prulletjes zijn het toch. Ze weten ook precies hoe ze de bench weer in komen en redden zich prima. Ik geloof dat Tess zich er nu ook echt bij heeft neer gelegd dat de kittens de wereld willen ontdekken. Vanmorgen liep ze nog de hele tijd geluidjes te maken om de kittens te roepen, maar nu ligt ze samen met ze in het mandje en is duidelijk meer op haar gemak. Toen ik vanmiddag buiten was heeft ze de kittens ook gewoon beneden gelaten, dus Tess leert haar kindjes los laten:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten