maandag 25 juli 2011

Somali kittens

Ik ben heel tevreden over alle kleine Somali`s hier in huis! De kittens van Tess doen het alle drie geweldig. Ik heb ze vanmorgen weer even gewogen en ze waren alle 3 meer dan 20gr. gegroeid. Dat lijkt misschien niet veel, maar op zo`n klein lijfje is dat best veel. Eigenlijk hoef ik ze niet te wegen want ik zie de doos voller worden:-) Ze zijn heel tervreden en hun buikjes zijn mooi rond. Tess is ook heel rustig en zorgt goed voor ze ondanks dat Fyn erbij is gekomen, dat gaat zo makkelijk.
Ik weet niet of Fynn de kittens al heeft ontdekt, ik heb hem nog niet bij de doos gezien maar Tess maakt zich er gelukkig niet druk om en is een zeer toegewijde moeder.

Met Fynn gaat het ook geweldig. Hij loopt hier rond alsof hij hier altijd al was en zelf heb ik ook dat gevoel, hij hoort er al helemaal bij! Gisteren heeft hij ook al kennis gemaakt met Rana en Keli. Deze wat oudere witte dames zijn een stuk rustiger met zo`n kitten als Max en Roef en die houden we dan ook nog even apart. Keli heeft Fynn uitgebreid besnuffeld en Fynn ging toen wel blazen, maar hij liep niet weg. Als we dat dus een beetje gedoseerd toevoegen, dan komt ook dat helemaal goed. Alleen Roef is veel te onstuimig en vind het leuk om zo`n katje op te jagen, dus die houden we goed in de gaten. Hij zal Fynn niets doen, maar we willen dat Fynn goeie ervaringen met de honden opdoet en het zou jammer zijn als Roef hem de stuipen op het lijf jaagt. Al moet ik wel zeggen dat er weinig is waar Fynn van onder de indruk is....wat een kanjer.

Met Kioni is hij onderussen ook maatjes geworden. Vannacht waren ze met z`n 3en bij elkaar en toen hebben Kioni en Fynn duidelijk gezien dat ze samen kunnen spelen want vanmorgen waren ze achter elkaar aan over de overloop, de badkamer in, aan het racen. Twee blauwe donders die elkaar hebben gevonden. Dat is zo goed om te zien, dat gaat helemaal leuk worden. Het is voor Kioni( 11mnd)natuurlijk helemaal goed om een speelmakkertje te hebben nu Tess vooral aan het moederen is en geen tijd heeft om met Kioni te spelen. Fynn is dus op alle punten een aanwinst in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten