zondag 17 juli 2011

Kittennieuws

Het gaat goed met Tess en haar kindjes. Ik weeg het kleine spul regelmatig om te zien of ze goed groeien en tot nu toe ben ik dik tevreden. Omdat Tess nog steeds wat onrustig is weeg ik de kleintjes vaker dan ik normaal zou doen, maar ze zijn zo klein en kwetsbaar dat ik wel graag in de gaten hou of Tess genoeg tijd neemt om ze te voeden. Op de kattenkamer staat de secretaire en Tess vond het gisteren nodig om ze vanuit haar nest onder de secretaire te slepen. Met moeite wurmt ze zichzelf er ook bij en dat is kennelijk DE plek waar ze ze wil verzorgen want dat gaat goed daar. Ik heb de verwarming een beetje aan gezet want ze liggen daar nu op het zeil. Ik zou denken- met mijn mensen verstand- neem die lekkere zachte en warme, speciaal voor je ingerichte "nest-kattenbak"-, maar nee, Tess geeft de voorkeur aan het plekje onder de kast. Als ik ze er onder vandaan haal om te wegen en ik leg ze niet terug waar ik ze vandaan haalde dan heeft mams ze in een "poep en een zucht" weer daar heen gehaald. Vannacht heb ik de wekker gezet om te gaan kijken of ze ook onder de kast, in de nacht, wel aan voldoende voeding zouden komen, maar dat gaat gelukkig goed en ik denk dat komende nacht de eerste nacht gaat worden dat ik door ga slapen. Ik had van de week nl. ook het gevoel dat het met het kleinste meisje- Kiridh- niet helemaal goed ging, ze kwam weinig aan en toen ben ik ook `s nachts nog een keer gaan kijken. Omdat ze toen niets was gegroeid heb ik toch even een flesje gemaakt om haar wat bij te voeden en kennelijk hielp haar dat net wat op weg, want daarna ging ze drinken bij Tess. Misschien was ze net wat te zwak om de tepel te pakken en kwam ze door het beetje melk wat ik haar gaf net weer zo veel op krachten dat het wel lukte. Ze doet het nu in ieder geval goed en groeit lekker mee.Zoals jullie kunnen zien heb ik de kleintjes namen gegeven. Deze keer is het thema van het nest; Somalische plaatsnamen. Omdat dit het eerste nest Somalische kuttens is wat hier wordt geboren vond ik dit wel een toepasselijk thema. De namen zijn; BAKI voor het katertje; ASMARA voor het grootste poesje en KIRIDH voor het kleine poesje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten