woensdag 13 juli 2011

Wachten wordt beloond:-)

Er is goed nieuws; Tess is bevallen! Ze heeft 3 wildkleur kittens gekregen, maar dat ging niet zonder nog meer wachten.
Gisteren rond een uur of 5 dacht ik wat te zien van een wee, maar omdat ik bang was het te willen zien heb ik daar niet veel aandacht aan geschonken. Maar later toen ik weer eens ging kijken bij Tess wist ik het toch echt wel zeker.... ik zag weeen. Dit was rond 19.15u. Natuurlijk heb ik me toen gelijk- met telefoon en camera- geinstalleerd in de kamer bij Tess. Daar werd al snel duidelijk dat dit niet binnen een paar uurtjes gepiept zou zijn want de weeen kwamen nog met erg lange tussenpozen. Ik heb toen besloten een matrasje bij Tess te leggen zodat ik toch nog wat rust kon pakken, maar ook een oogje in het zeil kon houden. Tess kwam naast me liggen en zo kon ik haar iedere keer als er weeen kwamen lekker aaien en gerust stellen. Ze heeft ook veel door de kamer gelopen, kennelijk wilde ze de weeen ontlopen, maar dat lukt natuurlijk niet. Ik heb ook best wat geslapen, tot ik op een gegeven moment weer hoorde dat Tess druk was met weeen, maar het leek ook of ik gepiep hoorde. En jawel, het kleine koppie wat al was geboren schreeuwde al voordat het lijfje eruit was, heel gek om te zien. Dat was om 05.10u. Vrij snel daarna kwam het tweede kitten( om 05.25u) Allebei wildkleurtjes en allebei gezond lijkend en gelijk op weg om na mama`s uitgebreide wasbeurt op zoek te gaan naar de tepel. Dat blijft toch iedere keer mooi om te zien; het instinct van Tess wat boven komt als ze moeder wordt en gelijk weet wat ze moet doen en het instinct van de kittens die maar één doel hebben in het leven...op zoek naar melk.Ik ben toen Bart gaan roepen want we hadden al afgesproken dat hij midden in de nacht wel geroepen wilde worden, maar Edi wilde lekker door slapen. Bart stond gelijk naast zijn bed en we zijn stilletjes naar beneden, naar Tess gegaan. Bart hoefde niet lang te wachten want om 6u werd het derde wildkleur kitten geboren. Toen er om half 7 niet nog wat op komst was is Bart weer zijn bedje ingegaan en heb ik ook nog een poging gedaan om te slapen, wat best een beetje is gelukt;-)Later heb ik Tess een schoon bed gegeven en nu is ze druk met het verzorgen van haar kleine spul. En dat is al dat wachten wel waard, zo`n trotse Tess met haar kleine grut. Heerlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten