woensdag 6 januari 2021

Spannend....

Vandaag is het 9 weken geleden dat ik Yossje bij Ravi hebt gezet in het nieuwe "dekverblijf". Dat verblijf heeft Wim voor me gemaakt zodat ik een poes, en de kater die haar moet dekken, helemaal apart kan houden. In Ede moest ik de katers naar buiten doen zodat er in hun katerkamer een poes kon komen logeren met 1 kater erbij.

Nu hoeven de katers hun eigen verblijf niet meer uit en is het makkelijk om de poes eerst even te laten wennen als ze komt logeren. Het komt ook de hygiene ten goede want na het bezoek kan ik alle kussentjes wassen en de kattenbak ontsmetten. Dat geeft mij het gevoel dat ik er alles aan kan doen om "rare dingen" te voorkomen.

Onder "rare dingen" reken ik natuurlijk niet het dekken want de bedoeling is dat de poes die op bezoek is, drachtig weer naar huis gaat. En dat is dus gelukt bij Yossje. Ik had gelijk al het idee dat het goed was gegaan met Yossje en Ravi want ze zaten heel gezellig samen uit één bakje te eten. Als ik zie dat de kater dicht bij de poes blijft betekend dat eigenlijk altijd dat er is gedekt :-)

En nu is het dus nog een paar dagen wachten totdat Yossje gaat bevallen. Ik reken op het weekend maar ik heb wel al een paar dozen neer gezet met een warmte dekentje erin. Je weet nooit wanneer het begint en zeker niet bij een poesje wat voor het eerst gaat bevallen. 

Yossje houdt er erg van om boven bij Wim op zijn werkplek te liggen dus ook daar heb ik een doos neer gezet. Alles om het haar zo aangenaam mogelijk te maken.

Het leuke is dat Yossje blauw en kortharig( Abessijn-variant )is. Ze draagt genetisch langhaar en daardoor kunnen in haar nest lang-( Somali) en kortharige ( Abessijn variant)kittens worden geboren. Papa Ravi is nl een Somali en zijn kleur is wildkleur. Ik verwacht dus blauwe en/of wildkleur kittens. Zo leuk om niet te weten wat er geboren gaat worden. Ik heb een sterke voorkeur voor verschillende kleurtjes in een nest en hoop dus op een gemixt nestjes op ge gebied van; geslacht, kleur én haarsoort!

De mensen die op mijn lijstje staan voor een kitten zijn vast ook heel benieuwd wat er geboren gaat worden. Nu vooral hopen op een goed verlopende bevalling en gezonde kittens. Wordt vervolgd.....




1 opmerking:

  1. Variant-nestjes zijn altijd een beetje extra leuk: verschil in haarlengte = verschil in temperament. Ik heb een paar keer een variant-nestje mogen hebben. Succes

    BeantwoordenVerwijderen