zondag 17 januari 2021

Het oog van Pebbles

Vrijdag ben ik met Pebbles heen en weer geweest naar mijn oude dierenarts in "De Klomp"( bij Veenendaal). Hier in de omgeving heb ik nog geen dierenarts gevonden waar ik vertrouwen in heb. Natuurlijk weet ik dat ik dat op moet bouwen, maar dat doe ik dan liever met kittens enten ed dan met zoiets ernstigs als Pebbles haar oog.

Afgelopen jaar heeft Pebbles een ernstige midden- of binnen


oorontsteking gehad. Dat is gelukkig genezen met een sterke en lange kuur antibiotica, maar ze heeft er wel een blind oog aan over gehouden. Dat is natuurlijk een groot verlies, maar omdat er eerst werd gedacht aan iets in haar hersenen, ben ik heel blij dat het hierbij gebleven is.

Dat oog was een beetje beschadigd aan de buitenkant en dus zei een dierenarts waar ik was met haar,om te enten, dat ik er rekening mee moest houden dat het oog er uit zou moeten. En dat was dus mijn angst toen we zagen dat er meer vocht uit het oog begon te komen en de beschadiging leek te groeien. Ze was ook wat chagrijnig en dus zou het kunnen zijn dat ze pijn had. Ik heb dus mijn "oude" dierenarts gebeld, het uitgelegd en ik kon komen voor een consult. Mocht daar uit komen dat het oog er uit moest dan zou dat er gelijk achteraan gedaan worden. Fantastisch mee gedacht dus!

Vrijdag ben ik dus met een nuchtere Pebbles op pad gegaan, met een steen in mijn maag vanwege het vooruitzicht. Dierenarts T heeft haar oog goed bestudeerd en kwam tot de conclusie dat het wellicht nog te redden is..... Hij wil er alles aan doen om het oog te behouden omdat een oog verwijderen een heftige en pijnlijke operatie is. Als het niet anders kan dan kan dat alsnog! Ik moet nu minimaal 6 keer per dag haar oog zalven en dat voor een aantal weken maar dan geven we het wel alle kans om te genezen. 

Jullie willen niet weten hoe opgelucht ik weer naar buiten stapte. Had die eerrdere dierenarts daar nou ook niet op kunnen komen?

Nu zalven we dus om de 2 uur Pebbles haar oog en het lijkt alsof dat haar verlichting geeft. Ze komt ineens weer meer op schoot en reageert minder chagrijnig op de andere katten. We gaan hier dus serieus mee door en we hebben goede hoop :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten