vrijdag 27 mei 2016

Nog even een verhaaltje

Morgen gaan we op vakantie en dus schrijf ik nog even een verhaaltje om te vertellen hoe het gaat met het nest van Fiep.

Ik kan niet anders zeggen dan dat het fantastisch gaat. Fiep is helemaal hersteld van haar dreigende mastitis en ze blijft ontzettend goed voor haar kleine volkje zorgen! Ik vind nog steeds niets van plas of poepjes in de doos en de kittens groeien goed door. Ik weeg ze af eigenlijk alleen om hun gewichtjes te volgen want je ziet zo wel aan ze dat ze lekker groeien en bloeien. Ze lopen steeds beter door de doos, ze spelen steeds meer met elkaar, beginnen je steeds meer aan te kijken uit de doos en binnenkort zullen ze wel beginnen met wat vast voedsel eten. Ik heb de etensbakjes van Fiep in de doos gezet. Als Fiep vlees krijgt zien de kittens haar eten en ik hoop dat ze dat uitnodigt om mee te gaan doen. Ook de brokjes staan in de doos én....een klein kattenbakje. Zo gauw de kittens mee gaan eten met vast voedsel is het moment dat ze ook het kattenbakje zullen gaan gebruiken.
Mijn ervaring is dat ik dan ineens kleine klontjes vind van kleine plasjes en dan weet je dat ze het hebben geleerd. Zo grappig dat je daar zelf helemaal niets aan hoeft te doen!
Ook met het kitten met het rare pootje gaat het prima. Er is niets meer te zien van het verdraaide pootje. Nu hij aan het lopen is gegaan zet hij zijn voetje er goed onder en hij beweegt niet anders dan de andere kittens. Had Astrid toch gelijk haha, die voorspelde dat al.

Het is wel vervelend dat Fiep zo ongelofelijk lelijk reageert tegen Suus. Als Fiep uit de gang kan glippen omdat we niet goed opletten heeft ze maar 1 doel en dat is Suus aanvallen. Ik denk dat Fiep het gevoel heeft juist tegen Suus haar kittens te moeten verdedigen. Vanaf het moment dat Fiep drachtig was kwam er strijd tussen beide dames. Ik denk dat Fiep vanaf dat moment het leiderschap in huis wilde hebben en dat werd niet gepikt door Suus. Dat bleef wel binnen de perken maar de sfeer tussen de dames werd al behoorlijk kil. Nu Fiep haar kittens heeft is Suus echt "de vijand"geworden en het blijft dan ook niet bij een beetje blazen en grommen maar het wordt gelijk een echt gevecht.

Ik vraag me serieus af of dit ooit nog goed gaat komen. Ik heb het idee dat Suus ook lelijk begint te doen tegen Noes. Zou dat betekenen dat Noes ook drachtig is en dat Suus reageert op de veranderde hormoonhuishouding van Noes? Dieren zijn slim, die weten dat van elkaar. Het verschil met Noes en Fiep is dat Noes de confrontatie niet aan gaat met Suus waar Fiep dat wel doet. Als steeds duidelijker blijkt dat Suus niet kan omgaan met de veranderende hormonen van de jonge dames dan zal ik Suus gaan herplaatsen. Suus wordt er natuurlijk zelf ook niet happy van en dat is niet wat ik voor haar wil. Zij verdient- met haar prachtige karakter- zeker een stressvrij plekje in een liefhebbend huishouden.

Morgen komt onze geweldige oppas Amy. Zij zorgt altijd ontzettend goed voor al onze beestjes, is van jongs af aan al kittens gewend en ze geniet zelf ook van de dieren om haar heen. En ze heeft ook nog vrij genomen van haar werk om zich helemaal aan ons beestenspul te kunnen wijden. Top geregeld dus!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten