vrijdag 13 mei 2016

een dikke week...

De kittens zijn nu 9 dagen en omdat ze zo goed groeien en ontwikkelen durf ik het wel aan om ze namen te geven.
Hoewel ik nog een beetje twijfel over de vachtjes heb ik- denk ik- een redelijk idee van poesjes/ katertjes/ kleurtjes en vachtjes. Het thema voor dit nest is de Disney film Jungle Book. Een geweldig leuke film met dieren met leuke namen daarin, dus Bart- mijn inwonende neef- en ik waren het snel eens dat dit het thema moest worden.
Wat betreft de vachtjes( lang- of kort haar) hou ik dus nog even een slag om de arm, maar dit zijn de namen die ze hebben gekregen;
Fawn Somali poesje Raksha
Fawn Somali kater Mowgli
Fawn Aby variant kater Sherekahn
Fawn Aby variant kater Hathi
Blauw Aby variant poesje Rama
Blauw Somali kater Bagheera.
Ik vind het zelf heel mooie namen al moet ik nog wel leren welke naam nou bij welk kitten hoort haha

Er is al veel belangstelling voor het nest en ik weet dan eigenlijk ook al bijna zeker dat de twee blauwe kittens besproken zijn. Eindelijk is er een blauw Somali katertje geboren en daar werd al lang- volgens mij wel een jaar- op gewacht.
Ook is er belangstelling van iemand, die ws een nestje wil fokken, voor het Abessijn var poesje.

Omdat ik een ruil ga maken met Helena- de Zweedse fokker waar ik ook Suus van heb- moet ik twee kittens vast houden voor haar. Zij wil een katertje maar mocht er in het nest wat bij haar geboren gaat worden maar 1 poesje zitten dan wil ze uit mijn nest een poesje. Dat is wel een beetje een lastige afspraak omdat haar poes- als ze drachtig blijkt te zijn- pas over een week of 7 zal bevallen. Vervelend natuurlijk ook voor de mensen die bij mij op mijn lijstje staan.
In ieder geval zijn er nog 2 fawn katertjes( de Aby variantjes zoals ik het nu inschat) allebei nog beschikbaar dus ik hoop dat ik alvast een paar mensen blij kan maken met uitkijken naar deze ventjes.

Noes
Ook goed nieuws is dat Noes 10, 11 en 12 mei bij Olle heeft gelogeerd voor een date. Ik heb Olle in ieder geval pogingen zien doen om Noes te dekken en nu dus maar hopen dat dit is gelukt. Over een kleine 3 weken weet ik meer. Mocht deze dekking zijn geslaagd dan komen daar Somali kittens uit omdat Olle en Noes beide langharig zijn en ik reken op de kleurtjes sorrel en fawn.
Olle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten