zondag 15 mei 2016

Kleintjes verhuisd

Fiep is met haar doos vol kittens verhuisd naar de logeerkamer.
Vanaf de geboorte tot gisteren heeft Fiep met haar kindertjes naast ons bed gestaan. Ik vind het altijd prettig om op die manier rust voor de moeder te creëren want het zou niet de eerste keer zijn dat een moeder toch behoorlijk nerveus wordt van het hebben van een nest en dat heeft natuurlijk zijn weerslag op de kittens. Het is ook heel gezellig om zo`n doos vol pruttelende en piepende kittens naast het bed te hebben. `s Morgens wakker worden en gelijk in de doos kijken en dan zien dat de kittens in een nacht weer zijn gegroeid.
Fiep was veel in de doos te vinden want 6 kittens voeden en verzorgen is geen kleinigheid maar als ze even pauze had dan lag ze lekker even tussen ons in óf ze waste onze haren met haar schuurpapier-
achtige tong.

Maar.....ik week haar toch een beetje los van ons want ik wil ook wel graag weer rustig slapen en het wereldje van de kittens moet straks ook wat groter worden en daar vind ik onze slaapkamer minder geschikt voor. Wij hebben normaal nooit dieren op onze slaapkamer dus het is een privilege dat een bevallende poes bij ons mag slapen, maar ik vind het fijn om onze slaapkamer weer voor onszelf te hebben.

Vandaar dat ik gisteren alles van de spulletjes van Fiep verhuisd naar de logeerkamer; eten, drinken, kattenbak ed én natuurlijk DE DOOS!
Ik ben een poos bij Fiep op haar nieuwe plekkie gaan zitten om haar ook weer wat rust te geven. Zo kan ze even rustig wennen aan de nieuwe situatie. Fiep lijkt gelijk wel vrij rustig te zijn en ze ligt alweer gauw bij de kittens om ze te zogen. Dat ziet er dus veelbelovend uit. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe ongelofelijk trots ik ben op Fiep. Zo moederen als je de eerste keer een nest hebt...ik vind het knap. Ook nog 6 kittens hè, een baarmoeder ontsteking erbij en ook nog goed voor zichzelf zorgen want ze glanst als een spiegeltje. Natuurlijk is ze slank nu ze zoogt maar ik vind het wonderbaarlijk hoe goed ze eruit blijft zien.

De kittens groeien ook heel mooi. Ik ga ze niet meer elke dag wegen want ik zie hun bolle buikjes en ze zijn goed actief, oogjes open en al een beetje tijgeren door de doos. Zo fijn dat het na alle tegenslag op poezen gebied nu zo goed gaat. Dit is waarom ik fok....het maakt me blij :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten