donderdag 19 mei 2016

Toch weer schrik

Het gaat super met de kittens. Ze zijn echt zo schattig om te zien met die ronde koppies. Ze waggelen door de doos want ze doen flinke pogingen om te lopen. Dat gaat dus allemaal super en het is genieten om naast de doos te zitten en te kijken hoe het spul voorzichtig een beetje begint te spelen met elkaar.
Ook Fiep blijft ontzettend goed zorgen voor haar kleintjes. Ik heb gisteren hun "bed"verschoont maar eigenlijk was dat niet eens nodig want Fiep houd het zo keurig schoon!

Maar....tussen de middag geef ik Fiep haar vlees en daarvoor komt ze niet uit de doos......vreemd.... Ze voelt niet echt warm ofzo, dus ik laat het maar even zo. Ik moet vanmiddag weg en als ik terug kom ga ik natuurlijk even kijken bij Fiep. Het eten staat er nog onaangeroerd en de houding van Fiep bevalt me niet. Ik haar temperatuur opnemen en jawel hoor, de temp is te hoog. Niet zo hoog als laatst maar toch 39,5 waar 39 normaal is.

Gelijk de dierenarts maar weer gebeld en ik tref dezelfde arts als waar ik met Fiep was Dat vind ik wel fijn. We overleggen samen wat te doen en het lijkt Wendy een goed idee om een echo te laten maken. De dierenarts die daar het meest ervaren is, is Marleen en zij is er morgen weer. Ook kan ik metacam( pijnstiller/koorts verlagend) ophalen en nieuwe antibiotica. Of ik nog verder wil fokken met Fiep vraagt Wendy.......JA GRAAG!!
Normaal zijn dierenartsen vrij snel klaar voor het weghalen van de baarmoeder in het geval van een baarmoeder ontsteking maar ik hoop toch dat dit niet nodig blijkt te zijn.
Natuurlijk is Fiep het meest belangrijk en mocht het nodig zijn dan moet dan maar, maar ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn.

Ik heb Fiep eerst metacam gegeven in de hoop dat ze zich iets beter zou gaan voelen en een uurtje later heb ik haar de antibiotica gegeven met wat lekkere vitamine pasta. Gelukkig ging dat goed naar binnen. Net was ik weer bij haar en gelukkig wilde ze weer wat eten. Nog niet veel maar het begin is er en het is zo belangrijk nu ze 6 hard groeiende kittens zoogt. Alles wat de hummels groeien komt bij Fiep vandaan en daarom is het echt belangrijk dat Fiep weer goed gaat eten.

Ik ben wel bezorgd maar hoop dat de antibiotica goed aan slaat en dat ze snel weer opknapt.
Wordt vervolgd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten