zaterdag 21 mei 2016

Fiep vervolg

Gisteren middag naar de dierenarts geweest om een echo te laten maken van de baarmoeder van Fiep. Marleen kijkt Fiep eerst helemaal na en heeft het idee dat er één tepel is die wat dik voelt. Temperatuur opgenomen; 39.6
Daarna gaat ze de echo maken. Fiep haar buik wordt geschoren en hoewel ze dat niet echt leuk vind, blijft ze toch best goed liggen. Gel op haar buik en echoën maar.... Marleen kijkt heel aandachtig naar de baarmoeder en vind niets verontrustends. Geen vocht in de baarmoeder en geen rare vlekken, dus dat klinkt geruststellend. We kunnen een baarmoeder ontsteking uitsluiten en dat is heel fijn.

Marleen denkt dat er meer kans is dat ze een mastitis heeft( ontsteking in de melklijst). Het advies is om de antibiotica door te blijven geven, Fiep krijgt een injectie met metacam en ik moet haar goed in de gaten houden. Dat spreekt vanzelf!! Mocht er in het weekend iets veranderen dan mag ik natuurlijk altijd bellen. Ik zal ook niet aarzelen om dat te doen als ik twijfel, want Fiep en haar kindertjes verdienen dat!

Raksha, Bagheera en Rama
Als we weer thuis zijn gaat Fiep snel weer terug naar haar kostbare doos en de kleintjes zijn tevreden dat hun mams er weer is. Voor de zekerheid weeg ik de kittens om zeker te weten dat ze blijven groeien en dat blijkt gelukkig uit hun gewichtjes. Ze zijn nu tussen de 250 en 300 gram.

Het is goed te zien dat de hummels zich ontwikkelen want ze beginnen al te reageren op me als ik bij de doos kom kijken, ze lopen steeds stabieler en ze zijn steeds meer in elkaar geïnteresseerd. Ik ga ze een grotere doos geven zodat ze meer ruimte krijgen om te ontdekken. Omdat ze met z`n 6-en zijn is de doos natuurlijk snel vol en dus is het tijd om hun wereld weer wat meet vergroten.
De fawn broertjes; Sherekahn en Hathi

Er is gisteren bezoek geweest van een jong stel mensen wat belangstelling heeft voor een kitten. we bekijken eerst de volwassen katten in huis zodat ze een goed idee krijgen van de Somali`s en de Abessijn varianten. Ze hebben al een jong Abessijn katertje en voor hem zoeken ze een nieuw maatje. Als we bij Fiep en de kittens gaan kijken zijn ze gelijk enthousiast over een doos zo vol schattige kittens. Hun voorkeur gaat uit naar een Abessijn variant kitten en daar zijn nog 2 fawn mannetjes van beschikbaar.
De zusjes; Raksha en Rama
Ze gaan naar huis met een hoop informatie en leuke foto`s en binnenkort hoor ik wel of ze ook echt voor één van de katertjes willen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten