donderdag 21 augustus 2014

Tijd voor iets nieuws...

Ha ha, alsof er niet genoeg leven is in onze dierenwereldje......
Ik ben weer zo enthousiast geworden over de cavia`s in het konijnenpension dat ik me niet heb kunnen beheersen. Ik ben op zoek gegaan naar een caviaopvang die een groepje van 4 cavia`s had om bij mij te komen wonen.
En niet naast de deur...heb ik ze gevonden...in Eindhoven. Eén beertje met 3 zeugjes worden zaterdag door Lex en mij opgehaald en komen dan naast de Vlaamse reuzen te wonen.
Helemaal blij word ik van het idee dat er straks weer van die piepende en fluitende cavia`s rond huppelen bij ons. Ik heb ze alleen om naar te kijken en vandaar ook dat ik ze met z`n 4en wil hebben want dan hebben ze lol aan elkaar. Een cavia is tenslotte een groepsdier en is op zijn best met minstens 1 maatje.
We zijn nog aan het verzinnen hoe we het in de winter gaan oplossen want ze zijn niet "winterhard" en dus moet er verwarming komen in het hok. Misschien een warmte mat of een warmte lamp. Lex denkt er over na en dan komt het wel goed. Hij gaat zowiezo de zijkant dicht maken met planken want tocht is ook heel slecht voor de cavia`s.
Jullie snappen het al; ik heb er helemaal zin in en ben blij dat ik ze zaterdag al mag gaan halen :-)

2 opmerkingen: