donderdag 28 augustus 2014

hoe gek kan het gaan....

Mijn bedoeling was om Elin, uit het nestje van Suus, te gaan houden. Ik wilde graag een dochter van Suus om mee verder te fokken omdat Suus uit de fok zou gaan.
Elin
Nu heb ik laatst met de dierenarts overlegd over Suus en haar weeënzwakte en zij had het idee om Suus calcium te gaan geven voor een volgende bevalling waardoor ze wellicht wel helemaal zelf bevalt. Zo niet dan is het geen probleem om nogmaals een keizersnede te doen. Dit maakte mij natuurlijk helemaal blij. Zo`n mooie poes als Suus, zo`n geweldige moeder en het allermooiste; met zo'n fantastisch karakter, toch nog een keer een nestje laten krijgen, dat vind ik geweldig.
Eigenlijk had ik er daarna niet echt meer verder over nagedacht, maar in de afgelopen week begon ik ineens te denken aan een kitten van Suus en Fynn. Suus haar volgende nestje zal nl met Fynn samen zijn en eigenlijk vind ik dat nog leuker; een kitten van Suus én Fynn samen. En als ik iets in mijn hoofd krijg dan duurt het vaak niet lang voordat ik daarmee aan de slag ga, dus.....ik heb de knoop door gehakt en een mailtje gestuurd naar de kitten bemiddeling van de Somali en Abessijn vereniging om Elin als "beschikbaar" kitten op te geven.

Kreeg ik net die dag een mailtje van iemand die al eerder bij mijn informeerde naar een kitten maar toen had ik niets meer beschikbaar. Eigenlijk ging de vraag over een Abessijn( dus kortharig) kitten, maar ik heb toch laten weten dat ik Elin beschikbaar had. Via Facebook konden ze de foto`s van Elin bekijken en vrij snel daarna kreeg ik al een mail dat ze al een beetje verliefd op haar aan het worden waren. Natuurlijk waren er nog wat vragen, vooral over het verschil in vacht en of het karakter van de Abessijn en Somali erg verschillend is. Daarop natuurlijk weer een mail van mij met wat uitleg hierover naar hun gestuurd en jawel hoor; ze wilden heel graag komen kijken. Een afspraak gemaakt voor zondag maar kennelijk konden ze daar in België niet langer wachten en gisteren kreeg ik een mail of het ook vandaag zou kunnen.... en jawel hoor, ik had vanmiddag geen afspraken en dus heb ik Britt samen met haar 2 kinderen op bezoek gehad die helemaal voor Elin zijn gevallen.
Wat een geluk; Elin krijgt een geweldig thuis in België met heel veel liefde en aandacht. Ik heb er een goed gevoel over en dat is belangrijk. Ik neem de verantwoordelijkheid op me om poesjes geboren te laten worden en dan is het ook mijn verantwoordelijkheid om de kittens naar mensen te laten gaan waar ik een goed gevoel over heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten