vrijdag 8 augustus 2014

En opnieuw....wonderbaarlijk

Gisteren ging de telefoon en ik kon al zien dat er gebeld werd vanuit het buitenland. Niet precies waar vandaan, maar 0041 blijkt Zwitserland te zijn.
Er belde nl een fokker vanuit Zwitserland om bij mij te informeren naar een kitten wat door zou mogen gaan in de fok. Zij had gehoord dat ik een betrouwbare fokker ben en vandaar dat ze belde. Hoe bijzonder(wonderbaarlijk) is dat.
Kennelijk is mijn naam zo goed als fokker dat dit in het kleine Somali fokkers wereldje ook bekend is. Hier aan draagt vast bij dat ik al kittens heb in verschillende landen; Noorwegen, Italië, Frankrijk en Duitsland. Ook het feit dat ik Ayla van een Duitse fokker heb maakt dat ik wordt vertrouwd door de Duitse fokkers. Die zijn nl ontzettend argwanend en hebben over het algemeen enorme contracten mocht je met een poesje willen fokken. Het contact met Karola( de fokker van Ayla) is nog steeds heel goed en vandaar dat er ook weer een Duitse fokker- Diana- bij mij terecht kwam voor een poesje. Naar haar gaat het sorrel meisje van Suus- Tove Tara. Diana is ook de fokker van de vader van onze Fynn- Buddy. Omdat zij graag weer een kitten vanuit die bloedlijn wil hebben zal ze ws ook nog gaan voor een poesje wat Fynn als vader heeft.

Maar nu dus Zwitserland! Corinne sprak gelukkig ook behoorlijk goed Engels en vandaar dat we elkaar goed konden verstaan. Duits spreken zou voor mij toch wel een onmogelijkheid zijn geweest, maar nu ging dat dus super.
In Zwitserland schijnt maar één fokker van Somali`s te zijn en zij is ernstig ziek. Die fokker heeft aan Corinne gevraagd of zij Somali`s wil gaan fokken. Ze is al bekend met het ras doordat ze al jaren Abessijnen heeft en daarmee ook fokt. Om een start te maken is ze op zoek naar één of twee kittens als begin van haar Somali cattery. We hebben een half uur met elkaar gesproken en dat was een gezellig maar vooral informatief gesprek wat aan beide kanten goed beviel. Ik ben nu echt aan het denken wat de mogelijkheden zijn om haar aan één of twee kittens te helpen. Mij kennende zullen jullie wel snappen dat het weer druk is in mijn hoofd.... een kitten van Ayla, misschien toch een kitten van Suus..... Ik heb het aan haar voorgesteld en wacht af wat ze er van vind en wat het gaat worden. Als het duidelijk is dan zal ik dat hier laten weten, maar eerst maar eens zien of het allemaal gaat lukken.
Ik heb natuurlijk wel aangeboden om dan naar Zwitserland te komen om het/de kitten(s) te komen brengen. Ha ha, daar maken we dan natuurlijk een paar dagen van, net als in Oslo:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten