dinsdag 10 mei 2011

Tess

Afgelopen vrijdag heb ik Tess naar Haarlem gebracht. Zij had daar nl. een date met Zagato- een wildkleur Somali kater- om gedekt te worden. Omdat dit het eerste nest zal gaan worden van Tess is het natuurlijk best heel spannend allemaal. Laat ze zich dekken, wordt ze drachtig, draagt ze makkelijk de dracht uit,gaat de bevalling goed en weet ze daarna wat ze moet doen met de kittens. Dat is nogal wat, toch?!
Nou de kennismaking van Tess met Zagato is prima verlopen. Eerst heeft Tess een poosje de kamer verkent waar ze met Zagato samen zou zijn en kort daarna is Zagato vanuit de bench de kennismaking begonnen. Zo hebben ze eerst veilig kennis kunnen maken en niet veel later zijn de twee bij elkaar gezet en dat heeft al vrij snel tot een dekking geleid( vrijdagavond laat). Dat is dus een heel goed begin en Tess heeft ook aan de eigenaren van Zagato haar vriendelijke en stabiele karakter laten zien. Omdat het zo voorspoedig verliep kon ik Tess zondag ochtend alweer op komen halen, maar dat kwam hier niet uit en dus ben ik zondag avond, samen met Lex, weer naar Haarlem gegaan. Daar wilde Tess eigenlijk niet eens weg bij Zagato. De tortelduifjes konden het prima met elkaar vinden en Tess maakte duidelijk bezwaar toen ik haar in het reismandje wilde doen. Een krabbel in mijn nek was het gevolg, maar dat neem ik haar niet kwalijk hoor. Eerst wordt je zonder dat je het aan ziet komen ergens neer gezet en als je dan hebt ontdekt dat het een erg leuk weekendje uit is, nemen ze je weer mee. Alleen maar goed dat Tess zo graag bij Zagato wilde blijven want het is allemaal heel goed verlopen met het dekken. Volgens de eigenaar van Zagato was Tess een heel rustig poesje om gedekt te worden, het dekken ging niet met erg veel lawaai gepaard en dat is wel fijn voor de buren:-)
Vanaf zondag avond is Tess al erg moe, ze ligt vooral te slapen en ze heeft dus heel wat in te halen na zo`n heftihg weekend. Nu maar hopen dat er binnenin Tess al iets aan het groeien is want het zou toch super zijn als deze dekking zal resulteren in een nestje van deze twee prachtige Somali`s. Nu begint dus het wachten. Hopelijk kan ik over een week of 4 aan de tepels van Tess zien dat ze rozziger worden en dat zou betekenen dat ze drachtig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten