woensdag 25 mei 2011

en nog meer nieuws


Eerst een treurig bericht; Guus is niet meer. Ik miste Guus al een paar dagen, maar vergat dat eigenlijk een beetje door de drukte rondom Nowa en omdat het koud weer was. Dan zien we Guus en Loes toch al veel minder; Guus en Loes blijven onder water als het koud is en wij zijn veel minder buiten. Maar toch miste ik Guus op een bepaald moment want ook als ik eten ging geven zag ik alleen Loes en dat is erg raar. Guus wist al dat er eten aan zou komen als hij mij bij de vijver zag verschijnen.
Ik zal Guus missen want hij was altijd duidelijk aanwezig als we lekker in de zitkuil in de tuin zaten en je kon hem zelfs uit de hand gedroogde visjes voeren. Nu even nadenken of ik voor Loes weer een nieuw maatje zal kopen. Alleen is maar alleen.................

Het lijkt erop dat Tess drachtig is. Ik weet het nog niet helemaal zeker want dan wil ik haar ook zien groeien, maar ik merk wel aan haar gedrag dat ze anders is. Ze is ontzettend knuffelig- nog meer dan anders- en ze slaapt heel veel. Dat zijn meestal de eerste signalen dat een poes drachtig is. Ik zal haar goed in de gaten houden, maar aangezien ook haar tepeltjes erg rose zijn, denk ik niet dat er nog twijfel is. De eigenaar van Zagato is helemaal duidelijk. Toen ik haar mailde dat ik denk dat Tess drachtig is, mailde zijn terug: Natuurlijk is Tess zwanger. Ze is gedekt op de ideale leeftijd door Zagato!
Ik ben toch altijd wat voorzichtiger hoor, ik wil het eerst ook echt kunnen zien. Zowel Nimah als Fay zijn van de eerste keer gedekt worden NIET drachtig geworden, dus ik hou een slag om de arm....Maar...wat zou het leuk zijn om half juli kleine Somali kittens in huis te hebben:-)


Verder nog nieuws over Snow onze witte Vlaamse reus ram. Omdat hij maar bleef proberen om Blues te dekken, heb ik Snow toch maar naar de dierenarts gebracht om hem te laten castreren. Mijn hoop was dat Blues wel duidelijk zou maken dat ze niet gedekt wilde worden- zij is gesterrilisserd- maar helaas liet Snow zich daar niet door tegenhouden. Ook sproeide hij het hele hok onder en dat vind ik een vies gezicht, dus......eraf met die ballen:-)Vorige week maandag is hij geholpen en toen heeft hij één nachtje in het pension gelogeerd. Ik wilde even goed weten of hij weer ging eten want dat is echt essentieel bij konijnen die zijn geopereerd. Mag dat bij een ander dier best even duren, bij een konijn moet je snel na de operatie weer zien dat het eet want anders moet het dwangvoeding krijgen. Gelukkig had Snow al snel weer zin in sappige gragsprieten en dus mocht hij de volgende dag weer bij Blues. Het eerst wat hij deed.....een poging om Blues te dekken....
Naar mijn idee kan hij dus niet veel last hebben gehad van een pijnlijk- niet meer werkend- "zaakje".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten