donderdag 29 december 2016

de poesjes zijn besproken

Gisteren zijn de mensen zijn geweest waar ik al uitgebreid mail contact mee had. Al zoveel uitgewisseld dat het leek alsof we elkaar al een beetje kenden.

Beneden zaten al 2 ondeugende kittens te wachten op het bezoek.
Die hebben we mee naar boven genomen en daar- gezellig op de overloop- hebben we het kleine volkje bewondert. Ik kon deze mensen heel blij maken want hun voorkeur ging in eerste instantie uit naar 2 poesjes. Omdat het sorrel poesje in eerste instantie al was besproken én ik zelf een poesje wil houden waren er geen 2 poesjes beschikbaar en dus wilden ze daarom een katertje en een poesje. Maar....aangezien de reservering van het sorrel poesje is geannuleerd, kwamen er toch weer 2 poesjes beschikbaar. Ik kon niet echt een keus maken uit de 3 grappige kleine meisjes en dus hebben we de kittens zelf laten kiezen. Het sorrel meisje- Etosha- kroop gelijk bij Antoinette op schoot, ze rolde zich op en ging lekker slapen. Als dat geen klik is.....
Etosha en Saadani
De andere kittens liepen nog een beetje rond en de katertjes hadden helemaal geen aandacht voor ons. Die waren lekker met andere dingen bezig maar zowel Erindi als Saadani liepen bij ons in de buurt. Tot nu toe was Erindi het minst op mensen gericht maar het was prachtig om te zien dat ook zij naar Antoinette trok en ook zij rolde zich op om lekker te gaan liggen. Ik hoor altijd dat Somaby`s zelf kiezen, maar zo duidelijk als nu heb ik dat nog nooit gezien. Dat komt misschien ook omdat mensen vaak naar een bepaald kitten komen kijken omdat dat kitten beantwoord aan de wensen rondom kleur, geslacht en haar soort.
Ondertussen speelde Saadani bij mij en kroop ook op schoot. Hoe duidelijk kan het zijn.....
Alle 3 de poesjes komen dus helemaal op hun juiste plekje terecht. Daar ben ik blij mee. Het voelt zo goed als je ziet dat de kittens als vanzelf naar mensen trekken.

Ik heb ooit een nest gehad waarin dat helemaal niet gebeurde. De
Etosha
kittens bleven wantrouwig naar vreemde mensen. Dat is een lastig verhaal want dan moeten mensen maar van mij aannemen dat ze heus wel lief en aanhankelijk zullen worden. Gelukkig is dat met de kittens van dat nestje ook gebeurt!

De namen voor de twee poesjes is ook al verzonnen. Het sorrel poesje zal Etosha Dzuwa gaan heten en het chocolat meisje zal als naam Erindi Mwezi krijgen. Dzuwa betekend zon en Mwezi betekent maan, dus dat heeft een bijzondere betekenis. Vooral ook omdat deze mensen in Afrika hebben gewoond.

Ik denk dat ik Saadani Dani ga noemen, maar Sadi zou ook nog kunnen.

Rafiki en Akiki zijn dus nog op zoek naar een leuk toekomstig thuis. Maar dat komt wel goed, tenslotte zijn ze nog maar 5 weken en we hebben dus nog genoeg tijd voordat ze vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten