donderdag 22 december 2016

Weer een verhuizing

Van mij hoefde de kittens nog niet te verhuizen uit de kamer bench, maar Fiep dacht daar gisteren anders over. Ik zat aan de tafel en zag Fiep met 1 van de kittens van de trap af lopen. Dat was niet de bedoeling want hoewel ze hem stevig in het nekvel had, moet ik er niet aan denken dat hij zou vallen. En daarbij....ze zijn nog niet toe aan een kennismaking met de huiskamer, de honden en alles wat er beneden gebeurt. Ik heb Fiep dus met kind naar boven gebracht en wist dat het moment was aangebroken om de kittens meer ruimte te geven.

De kamer bench uit de logeerkamer gaf een hoop ruimte en dat was toch wel erg wennen voor het kleine spul. Heel voorzichtig lopen, erg schrikkerig en toch ook wel nieuwsgierig. In zo`n kamer is natuurlijk veel meer te ontdekken dan in de beperkte ruimte van de bench.

Fiep zat op het bed en bekeek mijn reorganisatie rustig. Volgens mij vond ze dat wel een lekkere uitkijkpost. Toezicht over haar kittens maar tegelijkertijd ook onbereikbaar voor ze.

Etosha
Ik heb gelijk alles weer lekker schoon gemaakt en ben een poosje op de grond gaan zitten om te genieten van het kleine spul. Zo grappig om ze rond te zien trippelen op die kleine pootjes en met hun staartjes omhoog. Akiki kruipt lekker op schoot en vind het heerlijk om geaaid te worden, Etosha blijft bij me in de buurt maar Rafiki, Erindi en Saadani gaan meer op onderzoek uit. Als ik zo bij mijn kleine volkje zit word ik daar blij van. Dit is echt genieten!!

Wel een klein tegenvallertje....Etosha gaat toch niet verhuizen naar Kelly as ze groot genoeg is. Kelly wil heel graag een Somali en Etosha is een Abessijn variant. Kelly heeft getwijfeld maar gaat toch voor haar eerste idee om een Somali te willen en dat snap ik helemaal. Als daar je hart ligt moet je geen concessies doen; je haalt voor een hoop geld een kitten in huis waar je jaren plezier van wilt hebben en dan is het het wachten waard. Nu is Etosha dus weer beschikbaar.

Ben ik erg tevreden over de logeerkamer en de ruimte die de kittens nu hebben....het lijkt er op dat Fiep dat net is...ze kwam net weer met een kitten de trap af. Kennelijk wil ze haar kroost echt bij ons hebben, want ze mist natuurlijk zelf ook de aandacht die ze normaal de hele dag krijgt. Nu ze boven is bij de kittens is dat toch lastiger. Ik hoop ze nog even boven te kunnen houden tot dat de Kerst is geweest want dan is er toch drukte in huis. Misschien dat ze daarna dan naar beneden kunnen koen om Fiep tevreden te kunnen stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten