dinsdag 13 december 2016

Niet alleen poezen....

Vandaag werd ik er aan herinnerd dat we, tussen 2005 en 2010, 5 nesten met Witte herders hebben gefokt.

Ik werd gebeld door het asiel in Barneveld dat er een hond door ons gefokt, was afgestaan. Omdat deze hond een stamboom had achterhaalde ze ons als fokker en belde even dat hij daar was afgestaan.
Onze Max
Ik was even overrompeld natuurlijk maar kreeg al snel weer helder om welke hond het gaat en de mensen zag ik ook weer voor me. Een grote vrouw- gek op honden- en haar Indische echtgenoot. Deze mensen woonde in Ede en onze Sam van Kernhem is naar hun toe gegaan. Hij kreeg bij hun de roepnaam Takoda en helaas hebben we daarna weinig meer over Takoda gehoord. Eén keer ben ik ze in de jaren daarna op de hei tegen gekomen, maar verder waren deze mensen erg op zich zelf.

Takoda is afgestaan omdat mevrouw zeer ernstige gezondheidsproblemen heeft en haar man kan de zorg voor Takoda er niet bij hebben. Een heel plausibele reden om een hond af te staan, vind ik. Gelukkig hoef ik die keus niet te maken want hoewel Lex ook terminaal is, kan ik gewoon voor onze beesten blijven zorgen.

Takoda is een grote reu met een plezierig karakter, geboren in 2010. Eerder kwam hij in Barneveld al in pension, maar nu is hij dus echt afgestaan. De mevr van het asiel kent Takoda dus goed en het is een heel leuke hond volgens haar. Een beetje onzeker, maar verder prima. Onze Max heeft dat ook; beetje onzeker, maar verder een heerlijke hond!

Takoda lijkt vast op zijn broer Max.
Ik voel gelijk de verantwoordelijkheid omdat Takoda "één van onze" honden is. Ik hoop dat hij een
mooi nieuw thuis kan vinden want dat verdient zo`n hond. Altijd trouw geweest aan de baasjes en nu door zo`n reden afscheid moeten nemen. Natuurlijk ook voor de baasjes een heel moeilijke stap.
De mevr. van het asiel belde alleen ter informatie en dat stel ik zeer op prijs. Ook al was hij uit het oog verdwenen, zo`n hond zit toch nog in mijn hart. Wie weet vind ik via mijn contacten een mooi nieuw thuis voor Takoda.

Het is gelukt!!!! Vanmiddag kreeg ik al een reactie van mensen die al twee honden van ons hebben en Takoda ook graag een nieuw thuis willen geven. Ze verhuizen binnenkort naar een huis in het bos, met ruimte en daar kunnen makkelijk 3 honden rond rennen. Echt super, ik ben er helemaal blij om.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten