maandag 10 oktober 2016

Joepie de poepie

Het is echt waar....Noes is drachtig!! Haar tepeltjes kleurden vanaf dinsdag roze. Natuurlijk kon ik dat niet geloven maar woensdag waren ze nog roze, dus ik denk dat het zeker is....ze verwacht kittens van Beer.
Noes moedert over Raksha
Hoe speciaal is dat. Na 3 dekkingen waarbij ze niet drachtig werd lijkt het er nu op dat ze wel drachtig is geworden. De aanhouder wint. Natuurlijk speelt het mee dat ik niet met haar op pad hoef maar dat ik haar hier gewoon bij één van de katers kan zetten.
Uit de combinatie van Noes en Beer kunnen kittens komen met lang- en korthaar en in de kleurtjes; sorrel, chocolat en lilac. Mocht er een langharig(Somali) chocolat poesje geboren worden dan mag dat ws hier blijven!! Dat maakt het dus extra spannend.
Noes en Beer zijn de liefste Somaby`s hier in huis, dus dat moeten wel kleine wondertjes van kittens worden. Ik kijk er echt naar uit maar merk aan mezelf dat ik moeite heb om het te geloven.

Van Fiep ben ik nu ook zeker. Ook haar tepeltjes zijn roze. Zij is 2 dagen na Noes uitgeteld om te bevallen. Van het eerste nestje van Fiep en Olle weten we al dat er vooral blauw en fawn geboren zal worden maar ook sorrel en wildkleur horen tot de mogelijkheden. Ook bij dit nestje kunnen er lang- en kortharige kittens geboren worden.

Raksha
Half november hebben we hier dus een "kitten-boom". Ik kijk er echt naar uit. Ondanks alle zorgen rondom Lex blijven dit mijn mooie momenten om naar uit te kijken. Ik weet hoe leuk de kittens van Fiep en Olle waren en ik kijk uit naar de eerste kittens van Noes en Beer.... joepie de poepie

Vrijdag gaat Raksha vertrekken naar Zweden. Jessie(mijn dochter) en Samenda( mijn schoondochter) gaan samen met de auto naar Stockholm om daar Raksha om te ruilen voor Mila. Heel, heel spannend. Kan ik eindelijk mijn nieuwe kleine meisje zien en knuffelen. het afscheid van Raksha wordt ook nog wel even moeilijk want zij is erg verandert de laatste weken. Van een onopvallend poesje tussen haar broers en zusje naar een zeer aanhalig en speels meisje waar we erg veel plezier van hebben. Gelukkig wordt haar plekje opgevuld door een nieuw klein speels meisje; Mila.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten