vrijdag 21 oktober 2016

Mila houdt ons bezig

Het gaat niet zo maar.... Het wennen van Mila aan de honden en aan haar nieuwe omgeving gaat goed. Ze loopt al lekker door de kamer, klimt op de stoelen en af en toe gaat ze los en spurt met een enorme vaart door de kamer, over de bank en weer terug. Dat klinkt als een echt Abessijntje
Er leek wat toenadering te zijn....

Tegen Lex zijn been
Maar dan.... de andere katten erbij. Mila verandert onder de bank in een gevaarlijk monster(tje). Wat zijn dat voor enge beesten? Wat moet ze er mee? en nog erger...wat moeten ze van haar?
Vooral Noes is erg gebiologeerd door Mila. Ik denk dat Noes contact wil maken om te zeggen dat het hier best leuk is en dat ze graag vriendinnetjes wil worden. Nou daar is Mila niet van gediend. Noes moet vooral niet te dichtbij willen komen want dan gaat het van blazen, grommen en spugen over in meppen naar Noes.
Dat is erg jammer want Noes wil juist graag kennismaken en vooral geen ruzie maken. Ik dacht dat het goed was om het te laten gaan en dat ze dan vast langzaamaan zou wennen. Helaas gaat het niet zo.... Mila blijft bang en dus doen we het vanaf vandaag anders.

Ik heb alleen Fynn in de huiskamer gelaten omdat hij erg weinig interesse in Mila heeft. Hij heeft wel flink lopen snuffelen op de bank, in het hangmatje ed, maar hij kijkt gewoon over Mila heen. Ze zaten samen op de tafel en Mila was helemaal gespannen, maar Fynn zag nietsssss
Dat werkt dus goed.
Mila bij Lex op bed
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt. Er zijn hier al heel wat kittens komen wonen maar nog nooit één die zoveel moeite heeft met het kennismaken met de andere katten. Misschien is ze bij Helena alleen met haar moeder en broertje en zusje geweest en heeft ze geen andere katten leren kennen?
Ik vind het zo opvallend dat het met de honden wel snel voor elkaar was.
Maar ik moet gewoon geduld hebben. Eerst maar eens zien dat ze normaal op de aanwezigheid van Fynn gaat reageren en dan komt er weer een poes bij. Zo opbouwen in fases zou toch moeten werken?!

Verder is ze ontzettend lief. Ze komt steeds bij Lex op bed liggen en ook op de bank komt ze bij me. Vanmorgen was Samenda hier en die hebben een band voor het leven gesmeed door het Zweedse avontuur; Mila kroop helemaal in het holletje van Samenda`s arm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten