dinsdag 18 oktober 2016

Mila.....vervolg

Het is zwaar voor Mila. Vrijdag weg gerukt uit je vertrouwde omgeving en nu wennen aan alles in je nieuwe omgeving.

Ik heb zondag- en maandag nacht in het bed van Lex in de huiskamer geslapen om Mila een gevoel van veiligheid te geven. Ze kwam beide nachten lekker bij me op bed liggen, dus dat werkte zoals ik had gehoopt.
Mila naast me op bed
Overdag is een ander verhaal. Maandag maakte ze kennis met Max en Scooby( onze honden). Poehhh, spannend hoor. Maar in de loop van de dag kwam ze toch wat te voorschijn al was ze wel erg schrikkerig. Als één van de honden bewoog of één van ons, dan zat ze gelijk weer onder de bank. Geeft niets, we geven haar gewoon de tijd. Gisteravond kwam ze voor het eerst uit zichzelf op schoot en heeft heerlijk bij me gelegen totdat we gingen slapen. En vannacht dus lekker tegen mijn
Tevoorschijn gekomen
benen aan op bed.

Maar er is nog meer waar ze aan moet gaan wennen....de andere poezen in huis. Gisteren heb ik Noes, Fynn en Fiep apart gehouden maar vandaag gaat het gebeuren....de kennismaking.
En die blijkt moeilijker te zijn dan de kennismaking met de honden. Er komt enorm veel gebrom onder de bank vandaan. Het kleine ding protesteert hard tegen deze nieuwe indringers in haar wereldje wat net een beetje vertrouwd begon te voelen. Ik vind het ook wel hard, maar ze moet er doorheen. Ik weet zeker dat de andere katten haar zullen accepteren en dan krijgt ze ook hun warmte en liefde en het zou me niets verbazen als Noes lekker over haar begint te moederen. Dat gun ik Mila ook, dus dit moet gebeuren.....

Fynn is helemaal niet geïnteresseerd in dat kleine monstertje onder de bank en ook Fiep vind het wel best. Alleen Noes vind het wel erg interessant en hangt op en rond te bank. Ik blijf in de buurt en volg de ontwikkelingen met aandacht.

2 opmerkingen:

  1. Heel fijn om te lezen. Wij kochten onze kitten bij http://www.dogcatandco.be/ en ze had het ook moeilijk om te wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen