maandag 31 oktober 2016

er is meer dan alleen Mila

Natuurlijk is er veel te vertellen over Mila, maar er gebeurt nog meer.

Amy met dikke buik
Vandaag of morgen moet Amy gaan bevallen. Amy is de poes van Gea die is gedekt door Beer. Dat betekend dus dat de eerste kittens van Beer er aan komen. Ontzettend spannend wat daar voor kleine wondertjes uit komen. Ik heb een "hot-line" met Gea om te volgen hoe het daar gaat. Amy had de eerste keer dat ze een nestje kreeg een keizersnee, dus het is spannend om te zien of ze deze keer wel natuurlijk kan bevallen.

De dracht van Noes en Fiep begint ook lekker op te schieten. Nog een kleine 3 weken en dan moeten beide dames bevallen. Eerst Noes en twee dagen later Fiep. De aanvragen voor een kitten komen binnen rollen en natuurlijk hoop ik dat ik zoveel mogelijk tevreden kan stellen. Ik heb een idee hoeveel kittens er geboren gaan worden. Voor Fiep gok ik op 4 kittens en voor Noes op 3. Nog even geduld dan weten we hoeveel kittens er zijn, hoeveel poesjes en katertjes, welke kleurtjes en kort- of lang-haartjes.

Willem
Afgelopen woensdag is er een poesje geweest om gedekt te worden door Olle. Een leuk blauw meisje met de naam Willem( Wilhelmina van Manja) wat even ontzettend moest wennen aan alles wat er gebeurde. Ik heb haar lekker een tijdje laten wennen aan de katerkamer en na een paar uurtjes pas Olle erbij gelaten. Dat was wat blazen, maar niet echt heel heftig. Dat kwam al snel goed en we hebben een paar dekkingen gehoord. Vrijdag avond is Willem weer opgehaald.

Willem en Olle
Van dezelfde fokker is er vandaag weer een poesje gekomen om gedekt te worden. Ook weer door Olle, dus hij is in trek. Dit poesje, Plien genaamd( Chanel van het Gildenhuys) komt ontzettend relaxt binnen en dus kan ik al vrij snel Olle er bij laten. Plien reageert heel rustig op Olle en nog geen kwartier later hoor ik de eerste dekking. Ook dat verloopt dus voorspoedig.
Spannend om af te wachten of beide dames drachtig zijn geworden, maar dat horen we over een week of 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten