zondag 3 juli 2016

Duidelijkheid

In Zweden is eindelijk het nestje geboren waar ik al zo lang op wacht. Ik ben er heel gelukkig mee want van de 3 kittens zijn er 2 blauw en 1 poesje is wildkleur!!
Natuurlijk is het nest nog heel pril, dus eerst maar eens zien of ze goed blijven groeien. Het ziet er tot nu toe in ieder geval heel goed want uit want de moeder van het nest- Lana- doet het heel goed.
Ik heb al gelijk aan Helena- de fokker- door gegeven dat het poesje hier Mila zal gaan heten, dus het wordt Helinka`s Mila of Bahir Dar.

Raksha
Ook is duidelijk geworden dat ons fawn Somali poesje- Raksha- naar Zweden zal verhuizen. Zij gaat horen bij Helena`s Cattery maar wonen bij een gastgezin. Ook voor haar hebben we de naam bedacht; Helinka Raksha of Bahir Dar.
We zijn ook al druk met bedenken wanneer ik naar Zweden zal gaan om de dames om te ruilen. Het idee is dat ik op 15 en 16 oktober in Stockholm zal zijn om de overdracht te doen. Ik wil samen met mijn dochter Jessie gaan zodat we ook gezellig de stad kunnen bekijken. Ik ben al eerder met vriendin Astrid in Stockholm geweest ten we voor haar een Bengaal poes gingen ophalen. Ik vond Stockholm een mooie stad, dus helemaal niet erg om daar weer naar toe te "moeten".

Ondertussen wordt ook al meer duidelijk over ons nestje en de kittens die al zijn besproken. Vanaf het begin is Bagheera besproken voor Margriet. Bagheera is een flinke, blauwe Somali kater. Samen met zijn fawn Somali broer Sherekahn zijn ze de grootste kittens van het nest en allebei heel mooi en speels. Nu we weten dat Raksha naar Zweden gaat is Sherekahn beschikbaar gekomen. Ik had nog iemand op mijn lijstje staan die wacht op een Somali katertje, dus die heb ik gelijk gemaild.

Rama zal Nova gaan heten en verhuisd begin augustus naar Veenendaal. Dicht in de buurt om te gaan wonen bij Jaap en Kelly samen met een sorrel zilver katertje- Soto- van dezelfde leeftijd. Hoe leuk is dat. Wat een plezier zullen Soto en Nova samen hebben!!

Zoals al langer bekend gaat Hathi samen met Suus bij onze oppas Amy en haar vriendin Mirjam wonen. Hier in Ede, dus ook lekker dicht in de buurt.
Hathi(gele bandje) en Mowgli

Hebben we alleen Mowgli nog waar al wel belangstelling voor is geweest, maar helaas is nog
niemand echt voor hem gevallen. Ik snap het niet hoor...hij heeft zo`n ontzettend leuk koppie en is al heel mens gericht.
Ik ben er van overtuigd dat ook voor hem de juiste mensen gevonden worden en dat hij die mensen heel veel plezier zal geven.

We hebben de tijd ook nog. De kittens zijn nu 8 en halve week, dus het duurt nog een dikke maand voordat ze mogen verhuizen.

2 opmerkingen: