zondag 24 juli 2016

Het gaat super

De kittens rennen ondertussen heen en weer tussen kattenkamer en huiskamer, Fynn en Noes zijn veel bij ons in de buurt en genieten van de aandacht én Suus en de kittens gaat ook steeds beter. Hoewel ik Fiep en Suus niet bij elkaar durf te laten heb ik geen probleem om Suus bij de kittens te laten zijn. Dan is Fiep dus een poos bij ons in de huiskamer en Fynn, Fiep, Suus, Noes én de kittens kunnen lekker samen zijn in de kattenkamer en de ren. En ook in de ren vermaken de kittens zich prima. Wat is de wereld groot en leuk om te ontdekken. Zelf worden we erg vrolijk van al die capriolen van de kittens. En ik geniet er ontzettend van dat het zo goed gaat met de verhoudingen onderling.

Mama Fiep lijkt het ook heerlijk te vinden zonder kittens want ze ligt hier lekker relaxt naast me op mijn kantoorstoel( lekker zacht natuurlijk) Fiep is ook duidelijk aan het groeien. Hoewel ze er steeds glanzend en gezond uit bleef zien was haar gewicht wel afgenomen natuurlijk. Het is geen kleinigheid om 6 kittens te voeren, maar ik ben nu alweer heel tevreden hoe zij zich hersteld. Fiep is duidelijk een erg sterke poes. Ze gaat voorlopig aan de pil zodat ze verder kan aankomen en herstellen van dit nest en dan zien we het eind van het jaar wel of ze weer aan een nieuw nest mag beginnen.
Noes

Eerst is Noes aan de beurt om gedekt te worden door Beer. Bij Noes zijn de hormonen duidelijk goed op gang gekomen want ze is bijna constant krols. Ik heb dus goeie hoop dat een dekking deze keer wel gaat lukken. Na 3 pogingen die niet zijn gelukt hoop ik echt dat ik het goed inschat. De krolsheden zijn de laatste tijd in heftigheid toegenomen dus misschien is ze pas heel laat op gang gekomen met een goede hormoonhuishouding. Noes wordt in oktober al 2, dus het wordt echt wel tijd voor een nest.


Beer

En hoe leuk zou het zijn als de andere kater in
huis- Beer- ook zijn eerste nakomelingen op de wereld zet, samen met Noes, voor wie het ook de eerste keer wordt!! Hadden we eerst de primeur van de eerste kittens van zowel Olle als Fiep, nu gaat dat hopelijk ook lukken met Beer en Noes. Als de kittens net zo leuk worden als het huidig nest dan hoor je mij niet klagen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten