zondag 10 juli 2016

Bezoek aan de dierenarts

Drinken bij Fiep
Afgelopen vrijdag ben ik met alle kittens én Fiep naar de dierenarts geweest. De kittens voor hun eerste enting en gezondheidscheck en Fiep voor haar jaarlijkse enting.
Ik had de kittens in 1 grote reismand en Fiep in een andere. Dat was niet zo handig van mij. De kittens natuurlijk mauwen in die bak en Fiep kon er niet bij om ze gerust te stellen. Dat gaf wat stress bij Fiep want ze is echt zo`n moeder die er dan ook wil zijn voor haar kinderen.
Eerst Fiep dus laten nakijken. Alles helemaal in orde en de dierenarts was heel tevreden over de conditie van Fiep. Natuurlijk zie je dat ze 6 kittens zoogt maar nu de kittens ook veel brokjes eten is het duidelijk dat Fiep al weer begint bij te komen. Ze zorgt dus- behalve voor haar kittens- ook heel goed voor zichzelf. Daarna geent en toen mocht ze bij de kittens in de reismand. Alles gelijk helemaal tevreden en met z`n allen, op een kluitje, aan de tiet haha

Daarna waren de kittens 1 voor 1 aan de beurt. Hartjes, longetjes, oortjes.....alles werd nagekeken en bij allemaal was het dik in orde. Bij de katertjes voelde ze ook alle balletjes, dus ook dat is in orde.
Het is toch altijd spannend. Natuurlijk zie ik dat de kittens groeien en bloeien, maar een hartruisje zou best eens voor kunnen komen zonder dat je dat merkt. Gelukkig niets van dat alles en dus werd alles geent en gezond bevonden. Voor Raksha gelijk een paspoortje ingevuld want om naar het buitenland te gaan voldoet een vaccinatie boekje niet.
Als de kittens met 12 weken hun 2e enting krijgen dan krijgt Raksha ook haar Rabiës enting zodat ze de grens over mag. Bij haar duurt dat natuurlijk nog een poos want Mila in Zweden moet ook 15 weken zijn voordat ze mag reizen naar het buitenland. Raksha blijft voorlopig dus nog hier. Moet ik me dus niet aan haar gaan hechten want ze gaat uiteindelijk verhuizen. Maar.....dan komt de kleine Mila hierheen en dat is natuurlijk ook helemaal leuk!

Hathi, Mowgli en Bagheera
Gistermiddag zijn er mensen wezen kijken voor Sherekahn. Dit gezin met 2 jongens heeft al meerdere Somali`s en Abessijnen gehad en weet dus heel goed wat voor karakter ze in huis halen. Daar hoefde ik dus weinig over te vertellen. Ze vonden het super leuk om zowel vader, moeder, oom, opa als overgrootmoeder van de kittens te kunnen zien. Die lieten zich ook allemaal van hun beste kant zien en vooral Beer(oom) viel weer erg in de smaak. Hij is ook echt zo`n geweldig aanhalige kater!!

Sherekahn viel helemaal in de smaak en dus weet ik nu dat ook hij is besproken. De afspraak voor het ophalen is gelijk gemaakt en ook zijn naam is al duidelijk. Hij zal Eden gaan heten omdat hij uit Ede komt.

Nu is dus alleen Mowgli nog beschikbaar. Ik snap het niet hoor; zo`n innemend koppie en zo`n lief en aanhankelijk karakter. Mowgli en Hathi waren samen de eerste 2 kittens die uit zichzelf op schoot klommen. Nog steeds ligt het hele spul graag tegen mijn benen aan op de bank.

Mijn volgende verhaaltje moet dus maar een reclame verhaaltje zijn over Mowgli met een paar pakkende foto`s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten