woensdag 20 juli 2016

De wereld wordt groter....

Gisteren heb ik het aangedurfd; Ik heb de kittens laten kennis maken met Noes en Fynn. Omdat Fiep krols is( de eerste keer weer na de geboorte van het nest) is ze erg met zichzelf bezig. Ik had dus goeie hoop dat ze minder alert zou zijn hoe de kittens op Noes en Fynn zouden reageren. Ik was ook een poos bezig in de kattenkamer dus kon gelijk ook goed in de gaten houden hoe het zou gaan.
Alleen Suus durf ik niet bij Fiep te laten want ik denk dat Fiep wel weer heftig op Suus zal reageren. Suus zit dus apart zodat de kittens de ruimte krijgen om hun wereld te vergroten met de kattenkamer en ze met het speelgoed daar kunnen spelen. Dat betekend ook dat Noes en Fynn weer in huis kunnen lopen en dat is toch ook wel weer erg gezellig!


Noes in de kattentrapzeze
Het gaat erg goed. Er wordt wel geblazen tussen de kittens en Noes maar er zijn geen aanvallen van Fiep om haar kroost te verdedigen. Zij zit vooral veel bij de katerkamer in de buurt want dat is zo`n beetje het enige waar ze nu aan denkt haha

Ondanks dat blazen van Noes komt ze toch geregeld de huiskamer in wandelen en dus kan ze
Opa Fynn
langzaam aan wennen aan de kittens. De aandacht die ze nu weer krijgt doet haar goed.
Fynn is er wat minder mee bezig om naar de huiskamer te komen. Kennelijk vind hij al die drukke kleinkinderen maar zozo. Maar dat maakt niet uit. Hij heeft de gelegenheid om naar de kamer toe te komen en dat gaat vast ook wel gebeuren.

Ik ben heel blij dat er meer contact is tussen de kittens en de andere katten want het is goed voor ze om te ervaren dat de wereld groter is en dat er meer woont dan alleen mama Fiep en de honden. Het is ontzettend grappig om de kittens te zien spelen met de kattentrapeze in de kattenkamer, met alle balletjes die daar liggen( en niet worden opgegeten door Scooby) en ze heen en weer te zien rennen tussen huiskamer en kattenkamer.

Dit is echt weer een grote stap in de ontwikkeling van de kittens op weg naar zelfstandigheid. Mama Fiep trekt zich niet zo veel aan van haar kittens en het zou fijn zijn als ze stopt met zogen want dan zijn de kittens daar helemaal van af op het moment dat ze verhuizen. Dat maakt het voor moeder en kinderen makkelijker om ergens anders te wennen én ik weet zeker dat ze helemaal zelf eten.

Fynn is net de huiskamer binnen gewandeld en zit nu in de vensterbank, dus ook hij heeft het gewoon gewaagd :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten