dinsdag 14 april 2015

Suus en Zaza

Het gaat heel goed met Suus en haar blauwe dochtertje Zaza. Er is alleen één vervelend ding....Suus wil persé op ons bed slapen Natuurlijk snap ik ook dat het een heerlijk plekje is....zo`n verwarmd en zacht waterbed, maar er is geen plaats voor ons allemaal in bed, dus.....slaapt Lex in de logeerkamer...

Het lijkt er op dat we steeds gekker worden om het onze beestjes naar de zin te maken. Wie mij eerder had verteld dat ik met een poes in bed zou slapen en Lex op de logeerkamer had ik werkelijk voor gek verklaard. Maar nu is het werkelijkheid. Mee speelt dat Suus een keizersnede had en dan wil ik haar goed in de gaten houden. En dan vind ik het dus een prima idee om haar naast het bed te zetten met de kraamdoos, maar Suus was heel duidelijk; Zaza werd gelijk op ons bed neer gelegd en ik kon moeite doen om haar terug te leggen in de doos.....niks ervan...Suus pakt haar in haar nekvel en legt haar net zo snel weer op bed. Volgens mij komt dat omdat ze de vorige keer op bed is bevallen. ze kroop donderdag middag ook al op ons bed onder het extra dekbed( Wat daar ligt omdat ik het vaker koud heb dan Lex). Ze wist dat duidelijk nog van de vorige keer. Ook wil ik haar absoluut geen stress bezorgen want ik wil zo graag dat het met Zaza wel gaat lukken waar we Lizzy de vorige keer hebben verloren.

Lex slaapt heerlijk in het logeerbed, dus wat dat betreft hoef ik me niet schuldig te voelen!

En Suus is helemaal op mij gericht. Ze is super aanhankelijk en het lijkt alsof ze mij als tweede kitten heeft geadopteerd. In bed legt ze Zaza tegen mij aan en gaat ons dan allebei wassen :-) Zo grappig om mee te maken al moet ik wel zeggen dat zo`n kattentong erg scherp is. Maar ik geniet natuurlijk ook van de band die Suus en ik samen hebben.

Als alles goed blijft gaan met Zaza zal zij tzt verhuizen naar Duitsland waar ze zal gaan wonen bij de fokker die ook Tove Tara( half zus van Zaza) van ons heeft. Zij wil heel graag een poesje van Fynn omdat zij de vader van Fynn- Buddy- hebben gefokt en ze zelf niets meer hadden van die lijn. Zaza zal daar prima terecht komen.
Mocht het zover komen dan gaan we Zaza daar heen brengen en dan knopen we daar lekker 2 daagjes Duitsland aan vast want het is een bere-eind rijden; ong. 8 uur.

Donderdag is Zaza één week oud en dan wil ik haar verplaatsen naar een andere kamer; ws de logeerkamer zodat Lex weer lekker in zijn eigen bed kan slapen.

Zaza is al gegroeid van 110 gram naar 196 gram. Ze krijgt duidelijk genoeg voeding, dus ik kan alleen maar tevreden zijn :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten