woensdag 16 juli 2014

Opnieuw nadenken

Het zal jullie vast niet verbazen, maar ik ben weer gaan nadenken. Nu July niet bij ons komt wonen blijft er nog een plekje open voor een nieuw poesje. Wat ligt dan meer voor de hand dan om van het komende nestje van Ayla een poesje te houden...?!

Kär
De bloedlijn van de kittens van Ayla en Kär is erg interessant voor de Somali populatie in Nederland. Ayla is uit Duitse en Nederlandse lijnen en Kär is een mengelmoes van Noorse, Engelse en Nederlandse lijnen.Ook leuk is dat de moeder van Kär de door mij gefokte Nosy Be of Bahir Dar is.  De moeder van Nosy Be was Nimah en zij was mijn eerste fokpoesje met een bijzonder zacht en aanhalig karakter. Op die manier krijg ik dus eigenlijk ook weer een beetje mijn eigen lijn in huis:-)

Ook het feit dat de kittens van Ayla en Kär kortharig zijn vind ik wel leuk. Ik zou dan straks 3 Somali( half langhaar) en 2 Abessijn varianten( kort haar) in huis hebben. Lex vind het lange haar het mooist maar zelf blijf ik het korte haar van de Abessijn ook mooi vinden. Vooral het feit dat je zo mooi het lenige lichaam van de poes kunt zien vind ik mooi.

Maar eerst maar eens zien wat er geboren gaat worden. Ik vind Ayla niet zo dik, dus ik gok op twee kittens. En dan is het natuurlijk ook nog een verrassing wat het gaan worden; jongens of meisjes en in welke kleur. het begint al wel op te schieten. ik verwacht dat Ayla over een dag of 10 gaat bevallen.

Ik ben ook al bezig met de namen voor dit nestje. Als er een kitten bij ons blijft wonen dan vind ik het altijd moeilijker om een naam te verzinnen. Het is dan niet alleen een stamboom naam,maar het is ook de "roepnaam"voor een poesje hier in huis en dat moet passen.
We hebben straks Fynn, Suus, Ayla en Elin. De namen die ik nu heb gevonden zijn; Binti, Caro, Matar, Janis,Neera en Taji. Voorlopig heb ik nog de tijd, dus ook daar kom ik wel weer uit. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat en dat ik binnenkort kan melden dat er gezonde kittens zijn geboren van Ayla!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten