zaterdag 12 juli 2014

Naar nieuws uit Frankrijk

Jullie weten dat ik een poesje had besproken in Frankrijk; een kleindochter van Fynn en Flo. Ik keek daar ook al echt naar uit en was al aan het wennen aan haar naam; July(uitgesproken op zijn Frans) Helaas gaat dat niet door.

Ik had al een mailtje van Karine( de fokker) gehad dat July ziek was en dat haar broertje was overleden. Ook July was ernstig ziek en ze was flink aan het dokteren met haar en aan het wachten op de uitslagen van onderzoeken die de dierenarts had gedaan.
Ik was dus best in spanning want kleine poesjes zijn kwetsbaar maar omdat July al 2 maanden was, was er toch nog wel hoop.

Gisteren kreeg ik een mail van Karine met de uitslagen en die waren niet best. behalve een darminfectie die wel onder controle te krijgen zou zijn, heeft July ook nog het parvo virus. Dat is een heel gemeen virus waar, zoals altijd met virussen, niets aan te doen is. Ik heb op internet nagelezen wat voor verschijnselen parvo geeft en daar werd ik echt niet blij van. Ook is het een virus wat heel erg lang kan blijven hangen en wat July dus evt ook nog mee zou kunnen brengen uit Frankrijk. Ik heb nog even advies gevraagd bij mijn collega fokkers Astrid, Jacqueline en Marielle en de mening was eenduidig; Niet doen!

Ik heb dus gelijk maar de knoop door gehakt en Karine een mail gestuurd dat ik af zie van de komst van July. Heeeel erg jammer maar een heel verstandige keus. Ondertussen gaat het gelukkig wel wat beter met July. Ze eet weer en haar problemen met de ontlasting komen ook weer onder controle. Gelukkig maar. Eén kitten verliezen na 2 maanden is al heftig, laat staan twee.

Het is Karine absoluut onduidelijk hoe ze aan dit virus in huis komt want tenslotte heeft ze al jaren katten en ze fokt ook al lang. Ze is deze zomer van Noord-Frankrijk naar Zuid-Frankrijk verhuisd en ze vermoed dat het virus in het huis heeft gezeten waar ze is gaan wonen. Een andere verklaring heeft ze niet. Zo ontzettend vervelend dat dit haar moet overkomen. Dat wens je niemand toe!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten