vrijdag 11 juli 2014

goed nieuws

Het is gelukt....alle kittens zijn besproken!!

Gistermiddag belde Astrid, mijn vriendin en collega fokker en ook de nieuwe eigenaar van "mijn"pony Elmo- die nu Tupper heet- en eigenaar van Kär, de lover van Ayla. Na een gezellig praatje over haar poezen kwam ze met een vraag:,, is het katertje van Suus nog beschikbaar?" .......JA!?????
Wiker met mama Suus
Je snapt natuurlijk al waar dit heen gaat....Astrid wil heel graag Wiker hebben als maatje voor haar nieuwe dekkatertje Chocolat Joe. Joe is ook nog jong en mist zijn broertje Chocolat Jim, die onlangs is verhuisd. Voorlopig mogen CJ en Wiker-als hij is verhuisd naar Astrid- gewoon in huis wonen, maar als ze geslachtsrijp zijn dan krijgen ze samen hun kater verblijf met ren in de tuin.
Ik vind het helemaal leuk dat er weer een kitten van mij naar Astrid gaat. Eerder waren daar al Burundi en Nosy Be; dochters van Nimah en die poes kwam weer bij Astrid vandaan. Het leuke is ook, dat de moeder van Kär, de door mij gefokte Nosy Be was. Op onze stambomen komen dus heel wat El Khamsa`s- van Astrid- en Bahir Darretjes- van mij- voor en die traditie zetten we voort!

Runa
Vandaag kwamen er mensen kijken naar Runa. Ook spannend natuurlijk want er moet natuurlijk wel een klik zijn met mij als fokker en vooral het poezenkind moet natuurlijk in de smaak vallen. Omdat het karakter bij de kittens nog niet echt duidelijk is op deze leeftijd raad ik mensen die komen kijken altijd aan vooral naar de moeder te kijken want die geeft tenslotte- voor een deel- haar karakter door.
Laat dat maar aan Suus over ;-) Zij gooit al haar charmes in de strijd en laat zien hoe leuk ze mensen vind. Als haar uiterlijk dan ook nog in de smaak valt, is het snel voor elkaar.... ook Runa is besproken. Runa komt in Amsterdam te wonen als maatje voor een Siamees en ze mag daar naar buiten op het balkon wat "cat-proof"is gemaakt Top toch!!
de kittens vonden het best nog een beetje spannend om opgepakt te worden maar ze zijn natuurlijk ook nog heel klein; echt baby`s nog, dus ze moeten nog veel nieuwe ervaringen op doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten