zondag 22 juni 2014

Super mam met super baby`s

Het gaat echt top met Suus en haar baby`s! Ze is zoals altijd een geweldige moeder. Het is zoooo ontzettend jammer dat ik niet verder met haar kan in de fok want zij is echt speciaal met een nestje. Alle moeders hier in huis hebben het gelukkig goed gedaan met hun nestjes maar Suus is en blijft speciaal.

Gisteren avond zaten Lex en ik samen op de bank en opeens voel ik iets naast me. Kijk ik er naar...is het een kitten. kennelijk vond Suus het tijd dat het kleine spul kennis komt maken met mij. Niet lang daarna...kitten nr 2, op mijn schoot. En dat nog twee keer totdat alle kittens op mijn schoot lagen.

Max had het gelijk door en hij wilde natuurlijk doen waar hij zo goed in is; kontjes likken en poep wegwerken. Als hij begint met likken ruik je op een gegeven moment wel dat het werkt en Max werkt alles netjes weg. Dit klinkt misschien niet zo fris, maar dit is ook wat moeder doet want bij Suus vind ik nooit iets van poep of pies in de doos. Zij is zo trouw met schoonmaken dat haar niets ontkomt. Zat ik daar dus op de bank met 4 kleine poezies op mijn schoot, nog een beetje nat van het likken van Max, maar eigenlijk vrij relaxt. op deze leeftijd overkomt ze alles nog en als je ook ziet hoe relaxt ze op het likken van Max reageren; dat hoort er gelijk gewoon bij. Dat is natuurlijk ook het voordeel van het staan in de huiskamer want nu gaat dat zo geleidelijk aan, alles word gewoon voor ze.
Zelf had ik ze nog niet aan Max voorgesteld hoor, maar nu kwam het zo uit en ook Suus vind dat allemaal goed.

Toen we naar bed gingen heb ik de kleintjes weer in de doos gelegd maar daar is Suus het niet mee eens. Voordat we het licht in de keuken uit hadden lagen de hummels al weer op de bank en ook vanmorgen liggen ze daar heerlijk in het hoekje en Suus zoogt ze nu gewoon daar. Ik ga eens even bedenken wat ik kan doen zodat ze niet van de bank gaan vallen want dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Suus vanmorgen op de bank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten