dinsdag 24 juni 2014

Druk in mijn hoofd....

.....Met plannen maken rondom de katten.
Omdat ik met Suus niet meer kan fokken heb ik besloten dat zij herplaatst zal worden. Heel erg jammer omdat het een geweldige poes is, maar ik wil graag door met fokken en dan moet ik keuzes maken. Gelukkig heb ik al snel een nieuw thuis voor haar gevonden want Suus gaat wonen bij onze dierenarts Daphne waar een aantal jaren terug ook Nimah en Fay naar toe zijn gegaan. Daphne houdt van het karakter van de Abessijn/Somali en dus weet ik dat Suus daar heel goed terecht komt en hopelijk mag Daphne dan nog heel lang van het geweldige karakter van Suus genieten want ze is echt een toppoes!

Dat betekend dus dat Fynn en Ayla overblijven. Fynn zal nooit verhuizen. Hij mag ook hier blijven als hij gecastreerd is en zijn hele leven blijft hij van ons. Een kater in huis vind ik net iets leuker dan een poes en verder vind ik het heel fijn om een kat te hebben waar ik me echt aan kan hechten voor langere tijd. De poesjes die hier in huis wonen zijn ook heel lief en betekenen veel voor me, maar ik weet wel in mijn achterhoofd dat ik ze- wil ik door kunnen gaan met fokken- op den duur zal moeten herplaatsen als ik niet op een bepaald moment met tig katten in huis wil leven.

Runa
Met Ayla kan ik voorlopig ook nog fijn vooruit want zij is nu drachtig van haar eerste nestje en ze is nog maar 1 jaar oud. Van dit nestje van Suus ga ik in ieder geval wel een kitten houden en dat zal óf het wildkleur variant poesje- Runa- zijn óf het wildkleur Somali poesje- Elin. Zo lang er nog niemand is die één van beide dames wil hebben kan ik wachten tot ze zich verder ontwikkelen en dan zien welk poesje mij het meest aanspreekt qua karakter.
Elin

Dan zijn er dus 2 poezen + Fynn in huis. Het volgende plan is dus om van Ayla`s nestje een poesje te gaan houden. Moet ik natuurlijk eerst zien wat er wordt geboren want wellicht zijn het allemaal katertjes. Dat blijft dus nog een verrassing. Dat zou dan poesje 3 zijn + Fynn is 4 en ik mag er 5!!

Janeiro,franse katertje
Jullie snappen het al; ik ben alweer verder aan het broeden. Nu de ruil met Noorwegen niet door gaat- zij hebben genoeg poezen waar ze mee kunnen fokken en hebben dus afgezien van een ruil- wil ik toch graag een kitten hebben van onze eigen Fynn en dat heb ik gevonden in Frankrijk waar Lenny of Bahir Dar (zoon van onze Fynn en Flo) een nestje heeft gekregen samen met een wildkleur poesje; 2 blauwe-en twee fawn kittens. En natuurlijk wil ik heel graag weer fawn in huis. Dus heb ik Carine gevraagd of zij met mij wil ruilen. En dat wil ze!! Ik mag van haar huidige nestje een kitten en zij wil dan volgend jaar een kitten van mij.

July, franse poesje
Nu zijn er twee fawn kittens in dat nestje en ik heb gevraagd of het katertje nog vrij is. Mocht dat zo zijn dan komt er dus een kleinzoon van Fynn en Flo hier wonen. Hij mag dan evt een paar dekkingen doen en wordt daarna gecastreerd. en zo als ik hierboven al beschreef....een kater mag blijven!! Zo heb ik dan twee katten waarvan ik weet dat ze blijven en waar ik dus echt een hechte band mee op kan bouwen en 3 poesjes waar ik mee kan fokken. Dat aantal is groot genoeg. Zo kan ik mooi afwisselen met de dames, krijgen ze steeds genoeg rust tussendoor en heb ik niet altijd kittens in huis. Ik ben helemaal blij met deze keus. Mocht het katertje toch niet vrij meer zijn dan komt zijn zusje hier heen en dan kan ik in de toekomst misschien zelf een fawn katertje uit haar fokken.


Plannen genoeg dus. En dat hoort bij mij. Als ik geen plannen maak gaat het niet goed met mij. Gelukkig gaat het met Lex behoorlijk goed waardoor ik wat meer ruimte in mijn hoofd heb om me met deze dingen bezig te houden en dat is het leukste wat er is :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten