zondag 15 juni 2014

Het gaat goed!

Ondertussen zijn we al een aantal dagen verder en het gaat heel goed met Suus en haar baby`s. Ze groeien goed en dat is te zien aan hun dikke buikjes. Suus is ,zoals altijd, een heel goede moeder en ik merk niets van last van de keizersnede, het moederen is gewoon het meest belangrijk in Suus haar leven op dit moment. De wond ziet er ook keurig uit en ik heb haar woensdag avond nog een injectie met antibiotica gegeven en nu moet er geen gevaar meer zijn voor een infectie.
Wel is het opvallend dat de kittens hebben gekozen voor de 4 voorste tepels. Meestal kiezen ze de achterste om dat die de meeste melk geven maar die hebben ze dus niet gekozen. Nu heb ik wel eens gehoord dat kittens de haren op de buik/rondom de tepels gebruiken als navigatie naar die tepels. Kennelijk is dat hier ook zo want de achterste tepels liggen in glad geschoren gebied en de voorste tussen de haren. Kleine slimmeriken die kittens....

Suus is al een paar dagen met de doos en haar kittens beneden in de huiskamer. De doos staat in de bench zodat de honden niet bij de kittens en het eten kunnen en dat bevalt heel goed. Suus wil altijd heel dicht bij mij in de buurt zijn en werd er dus erg onrustig van dat zij boven was en ik beneden. Dat heb ik ondervangen dor haar beneden te zetten met haar kleine spul. Ik heb dus gezellig uitzicht in de dood als ik aan tafel zit en Suus weet dat ik veel in de buurt ben. De eerste nacht in de huiskamer ben ik nog op de bank gaan liggen slapen om te kijken of het goed ging met Suus op haar nieuwe plekje,maar dat was geen enkel probleem en dus kon ik de volgende nacht weer lekker in mijn eigen bedje slapen:-)

Ik vond het erg moeilijk om te zien of de kitten lang of kort haar gaan krijgen maar via Facebook
ben ik daarbij geholpen. Een fokster in Frankrijk zag de foto en wist mij te vertellen dat ik 3 variantjes(dus kort harig) en één Somali in de doos heb liggen. Ik heb haar natuurlijk gevraagd hoe ze dat kon zien en daarbij is de kleur doorslaggevend. er zijn twee wildkleurtjes behoorlijk licht en één bijna zwart. Die heel donkere is een Somali en de andere twee zijn Aby variantjes. Ook stuurde ze mij een foto met Somali- en Abessijn variant kittens in sorrel daarop en aan de hand daarvan ben ik uitgekomen op een kortharig- Aby var.- kitten.

Ook ben ik al bezig geweest met de namen want ik ben er nu zeker van dat het 3 poesjes en een katertje zijn. De dametjes heten Elin, Tove en Runa en het jongetje heet Wiker. Het thema is Scandinavische fokkers. Ik vind Elin nl een heel leuke naam voor een poesje wat mag blijven en degene waar Suus is geboren heet....Elin. Dus nog naar een paar namen in Scandinavië gezocht en zo kwam ik dus Tove en Runa tegen. Wiker is de achternaam van Anne en Carina- van cattery Kiachero- in Noorwegen waar Blue naar toe is gegaan en waar tzt nog een kitten van mij naar toe zal gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten