maandag 23 juni 2014

Besluit genomen

Donderdag heb ik een besluit genomen waar ik al een poos over na liep te denken..... Wil ik Elmo houden of zal ik hem gaan verkopen? Moeilijke beslissing want de afspraak was, toen Elmo kwam, dat als het met deze pony niet zou lukken ik mijn "eigen paard carrière" aan de wilgen zou hangen. Geen besluit dus om te snel te nemen.

Feit is dat ik heel erg weinig bij Elmo kom. Natuurlijk heeft dat voor een deel te maken met de zorgen rondom Lex, maar daar kan ik niet alles aan wijten. Ook al zou ik geen energie hebben om te rijden dan nog zou ik best naar stal kunnen gaan om even te keutelen met Elmo zoals ik bij eerdere paarden wel deed. Dat werd me opeens duidelijk toen de hoefsmid vorige week kwam en ik dus braaf op stal was. Ik moest er zijn en toen was ik er ook. En dat is dan ook heel gezellig maar ik merkte duidelijk dat ik meer genoot van het gezelschap van de meiden dan van Elmo. Conclusie; paard rijden en het hebben van een paard neemt niet meer de plaats in die het had een jaar of wat geleden. En dus moest ik eerlijk zijn tegenover mezelf en heb ik de knoop door gehakt; Elmo word verkocht!

Nu had ik daarover gelijk een idee. Zou Astrid- waar ik op stal sta- Elmo niet willen hebben voor haar meiden? Ze hebben wel een pony- Flip- een erg leuk ventje, maar nog wat jong en te onstuimig voor de meiden. Met Elmo zou Iza zo mee het bos in kunnen met haar mams en Amos. Dat zou ook betekenen dat Elmo niet van plek hoeft te veranderen en dat ik hem niet uit het gezicht verlies en wellicht nog eens een ritje kan maken.

Ik ben dus op bezoek geweest bij Astrid en heb haar mijn plan voor gelegd. Dat moest natuurlijk overlegd worden, maar gisteren belde ze... De dochters hadden besloten, dat....ze voor Elmo willen gaan. Voor Flip wordt een goed nieuw thuis gezocht en Elmo blijft op stal. Kunnen de dames gewoon zomaar op Elmo gaan zitten, kunnen ze relaxt leren paardrijden en qua maat kunnen ze voorlopig nog met hem vooruit. Ik ben helemaal blij hiermee en het voelt voor mij heel goed!

Op de laatste twee foto`s zien jullie de jongste dochter- Sjarai- al druk met Elmo bezig. Hoe leuk is dat!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten