dinsdag 17 september 2013

vervolg over de kleintjes

De kleintjes groeien als kool. Suus heeft haar pootjes vol aan die schreeuwers want ze lurken maar door. Ik heb de kleintjes ook namen gegeven want om het nou over grijsje en streepje te hebben....
Ik heb al een poos in mijn hoofd dat ik graag een Schanulleke in een nest wil hebben, maar Lex vind dat geen naam om op een stamboom te zetten. Omdat deze kittens geen stamboom krijgen heb ik nu dis de kans om deze naam te gebruiken. Ik heb het blauwe poesje Schanulleke genoemd( naar de lappenpop uit Suske en Wiske) Dat betekend dat de andere namen ook uit deze strip komen en het andere poesje heet Wiske, het kleine mannetje Lambik en de grootste kerel noem ik Jerommeke. Bij het wegen vandaag was hij al boven de 200 gram, dus zijn naam past ook echt bij hem.
Gisteren had ik bedacht dat ik Suus met haar kittens naar de kattenkamer wilde verplaatsen. Ik dus met de doos naar beneden om die in de bench te zetten,maar daar was Suus het echt niet mee eens. Ze begon gelijk met de kittens te slepen, dus daar heb ik aan toe gegeven en de doos weer naar boven gebracht. Toen had ik het idee om ze vannacht dan maar op de overloop te zetten zodat ik misschien wat meer rust zou krijgen zonder het geschreeuw van de monstertjes vlak naast mijn bed. Dat ging even goed maar toen sprong Suus bij me op bed om een kitten naast me te deponeren. Ik het kleintje weer in de doos gelegd en mijn bed weer in. Nog geen kwartier later,daar kwam Suus weer aan om een kitten naast me te leggen. Ook toen maar toegegeven en de doos weer naast mijn bed. Dan kon ik tenminste lekker slapen.

Omdat Lex afgelopen nacht in Polen was heeft hij geen last gehad van schreeuwende kittens naast ons bed maar gisteren aan de telefoon vroeg hij wel of ik de kittens ergens wilde gaan zetten waar hij er `s nachts geen last van heeft. Lex kan niet- zoals ik- lekker uitslapen `s morgens, dus het is wel belangrijk dat hij gewoon goed kan slapen.Vandaar dus mijn poging met het verplaatsen naar de overloop gister avond. Omdat dit mislukte heb ik het nu anders aan gepakt. Ik heb vanmiddag de doos al weer op de overloop gezet en omdat ik bezig was in de badkamer en slaapkamer was dat kennelijk goed voor Suus om haar rust te bewaren een te accepteren dat de doos een nieuw plekje heeft. De slaapkamer is nu dicht, de badkamer ook, dus dan is er eigenlijk geen gelegenheid om de kittens ergens anders te leggen want het is nergens zacht en warm.Hopelijk gaat het vannacht ook goed nu ze al een beetje is gewend aan haar nieuwe plekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten