donderdag 11 juli 2013

vervelen.......wat is dat?

Er gebeurt hier altijd zoveel dat ik me nooit hoef te vervelen en het is nooit saai. Soms gaat dat zelfs `s nachts door.

Gisteren toen ik de honden in de gang eten wilde geven glipten er een paar kleine doerakken de gang in en om ze dan zomaar weer te pakken...ze zijn razend snel. Zet je er één weer in de keuken glipt een andere langs me. En omdat ik me niet echt lekker voelde had ik niet de energie mijn best te doen en dus dacht ik dat ze maar even hun gang moesten gaan.
Ik was alleen één ding vergeten; boven in de badkamer stond de deur open naar het balkon.... Je raadt het al.....dat werd ontdekt en natuurlijk namen er twee de benen. De eerste was een fawn kitten wat ik ineens zag zitten bovenop de ren in de tuin. Ik hoorde een zielig mauwtje, keek naar buiten en jawel hoor...zie ik daar zo`n kleine dondersteen op de ren zitten.Ik vroeg me eerst nog af hoe hij daar was gekomen maar toen ging me al snel een lichtje op.
Met een trap kon ik bij het ventje en die heb ik snel van het dak gehaald. Hij was niet echt onder de indruk en binnen rende hij weer snel weg om nieuwe avonturen te beleven.

Met de tweede ontsnapping was ik minder blij. Ik zag Suus lopen in de tuin en zij had duidelijk geen zin om terug te komen. Ik heb de achterdeur open gezet en alle poezies in de kattenkamer verzameld zodat Suus ongestoord binnen kon wandelen. Om half 11 kwam de buurvrouw-Sabine- nog even melden dat Suus de tuin weer was ingelopen maar toen ik ging kijken liep ze op straat samen met de rood/witte kater die hier regelmatig door de tuin loopt en dan een hoop onrust veroorzaakt bij ons kattenvolkje. Hij en Suus liepen helemaal vrolijk samen door de straat en toen ik Suus riep keek ze niet eens achterom maar ging er met haar nieuwe vriend lekker vandoor.

Omdat ik het geen prettig idee vond dat Suus buiten liep en ik graag wilde dat ze op elk moment weer naar binnen zou kunnen wandelen heb ik bedacht dat ik de achterdeur open zou laten staan. Dat was een beetje een vreemd gevoel, ook al liggen de honden beneden en zaten de poorten van de tuin op slot. Na even in bed te hebben gelegen ben ik met kussen en dekbed naar beneden gegaan om op de bank te gaan slapen. Helemaal voor niets hoor want Suus had het veel te goed naar haar zin buiten en vanmorgen was ze nog niet terug. ik slecht slapen omdat ik bezorgd ben over Suusje maar die was alleen maar aan het genieten. Toen Sabine kwam om te helpen met de pil van Tess lagen Suus en haar nieuwe vriend uitermate relaxt op de tegels in de tuin. Suus besloot toen toch maar naar binnen te wandelen en vriendlief is vertrokken.

Kennelijk was Suus best moe geworden van haar nachtje feesten want ze heeft vandaag bijna alleen maar geslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten