dinsdag 9 juli 2013

De dierenarts op bezoek

Gisteren was het tijd om de kittens  voor de tweede keer te laten enten. Dat betekend dat ze alweer 12 weken zijn en het vertrek in zicht komt.
Ik had Daphne gevraagd of zij hier thuis wilde komen omdat er behalve de kittens ook nog 3 volwassen katten geent moesten worden en ook Keli en Max waren aan de beurt. Keli en Max moesten ook rabiës geent krijgen omdat we in september op vakantie naar Duitsland gaan met ze.

Eerst waren Keli en Max aan de beurt. Bij een enting word er ook altijd een lichamelijk onderzoek gedaan en bij Max was alles goed. Twee entingen erin en klaar. Toen Keli. Ik rekende erop dat bij Keli ook alles goed zou zijn want ik had geen aanwijzingen dat er iets niet goed zou zijn. Ze is fit, ziet er voor haar leeftijd fantastisch uit en gaat nog heerlijk mee wandelen met ons en Max. Natuurlijk merken we wel dat ze ouder wordt en dat ze minder uithoudingsvermogen heeft bij het wandelen maar dat is niet raar omdat ze alweer 10 jaar is.
Helaas vond Daphne een bobbeltje in haar melklijst. het is moeilijk te zeggen of het bobbeltje goed- of kwaadaardig is en Daphne haar advies was dan ook om het zeker weg te laten halen om het te laten onderzoeken. We zouden er ook nu al voor kunnen kiezen om alle tepels met de melkklieren helemaal weg te laten halen. dat is een enorme operatie en het herstel zal ook een poos innemen omdat haar hele buik dan open is geweest. Ik heb overlegd met Lex en we kiezen ervoor om eerst het pakketje van tepel en melkklieren weg te laten halen waar de bobbel zit en afhankelijk van de uitslag te kijken wat we verder willen doen. eerst maar deze stap.

De afspraak voor de operatie is gemaakt; aankomende dinsdag wordt Keli geopereerd...... Ik vind dat toch wel hel spannend. Wat gaat er al uitslag uit komen en wat betekend dat voor het verdere verloop en de beslissingen die we moeten nemen. Met Lex heb ik afgesproken dat we één stap te gelijk doen en dus eerst maar eens zien hoe het dinsdag gaat en hoe ze dan weer hersteld. Ik heb dan een aantal dagen vrij en dus kan ik haar goed in de gaten houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten