donderdag 11 juli 2013

Verder nieuws

Het verhaal met Keli was niet het enige wat eruit kwam toen de dierenarts hier was.
Daarna gingen we verder met de entingen van de kittens en die zijn gelukkig allemaal goed gekeurd en drie van hun hebben ook hun rabiƫs gekregen zodat ze binnenkort naar het buitenland kunnen verhuizen:-)

Daarna kwamen Fynn, Flo en Tess aan de beurt. Ook voor hun de jaarlijkse enting met controle. Fynn en Flo helemaal goed gekeurd maar bij Tess was er iets niet in orde. Daphne voelde sterk verdikte lymfe klieren in de hals van Tess. Omdat er ergens in haar lichaam een ontsteking kan zitten durfde Daphne haar niet de enting te geven omdat dit misschien tot problemen zou kunnen leiden. Als Tess al niet in orde is kan de enting dat versterken.
Nu weet iedereen natuurlijk dat verdikte lymfeklieren ook op wat anders kunnen wijzen; kanker. Daar heb ik dus ook naar gevraagd bij Daphne. Haar voorstel is nu om Tess eerst een week antibiotica te geven en dan te kijken of de klieren geslonken zijn. Zo niet....dan moet ze de klier aanprikken om een biopt te nemen. Dat kan dan onderzocht worden om te kijken wat het is.......

Dat betekend dus dat ik me over 2 van onze dieren bezorgd maak; Keli en Tess.

Ik weet niet of je weet hoe moeilijk het is om een poes als Tess een pil te geven, maar ik kan je verzekeren dat het geen "kattepis" is om een pil in haar te krijgen. Ook al stop ik het in iets wat nog zo lekker is...Tess hongert zich liever uit dan dat ze het opeet. Ze heeft gelijk in de gaten dat er iets in zit. Ik heb ook nog geprobeerd om haar in een handdoek te draaien en dan die pil in haar bek te stoppen. Helaas....ook niet gelukt. Uiteindelijk heb ik de overbuurvrouw- Sabine- gevraagd of ze me wilde helpen want Tess moet haar pillen toch krijgen.
Gelukkig wilde Sabine helpen en ik was totaal verbaasd. Voordat ik er erg in had zat de pil er al in bij Tess! Aan zo`n overbuurvrouw heb je wat:-) Tess moet 2x per dag een pil en dus komt Sabine morgen ochtend weer. Kan ze ook gelijk haar kleine Waylon zien want hij gaat- na hun vakantie- bij hun wonen.

Dinsdag- als ik Keli bij de dierenarts moet brengen- neem ik Tess ook gelijk mee om te laten controleren of de klieren zijn geslonken. En dat hoop ik natuurlijk!

1 opmerking: